کاهش فروش گوشی های موبایل به‌دنبال کمبود پرچمداران اپل و گوگل

کاهش فروش گوشی های موبایل

کاهش فروش گوشی های موبایل به‌دنبال کمبود پرچمداران اپل و گوگل

بر اساس جدیدترین پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود نبود گوشی‌های موبایل رده‌بالا در بازار، بر میزان فروش آنها برای سال نو میلادی تاثیر منفی بگذارد. همچنین کمبود آیفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) و پیکسل ایکس ال (Pixel XL) و همین‌طور نبود جایگزینی مناسب برای گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7)، اصلی‌ترین دلیل کاهش فروش گوشی های موبایل در سه ماهه چهارم سال 2016 میلادی اعلام شده است.

نبود محصولات رده بالا، علت اصلی کاهش فروش گوشی های موبایل در سه ماهه چهارم سال 2016 میلادی است

شرکت تجزیه و تحلیل فروش Wave7 حتی با گذشت یک ماه از این دوره سه ماهه، اذعان داشته که هنوز هیچ گوشی موبایلی با صفحه نمایش بزرگ و ویژگی‌های درخور برای رقابت با آیفون 7 پلاس وارد بازار نشده و تنها رقیب این گوشی، گوگل پیکسل ایکس ال است که به لطف تبلیغات گسترده گوگل و پیشنهادات ویژه‌ اپراتورهای بزرگ همچون ورایزن و تی موبایل، فروش نسبتا خوبی دارد.

پیش از این بسیاری از افراد تصور می‌کردند گوشی های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال به صورت اختصاصی در اختیار مشترکین اپراتور ورایزن قرار خواهد گرفت، اما این موضوع درست نبوده و پرچمداران گوگل توسط تمامی اپراتورهای آمریکایی عرضه می‌شود. اخیرا مدیر ارشد اجرایی شرکت تی موبایل، جان لگری (John Legere) نیز با انتشار خبری از آزمایش 4G-LTE بر روی شبکه این شرکت، از سازگاری کامل آن با خدمات اینترنت تی موبابل خبر داده است. علاوه بر این، مدیران برای جذب مشترکین ورایزن، از پس دادن نیمی از پول پرداخت شده برای فعال کردن سیم کارت این شرکت بر روی گوگل پیکسل 32 گیگابایتی به کاربران خبر داده‌اند.

به همین دلیل کمبود هر دو گوشی آیفون 7 پلاس و پیکسل ایکس ال و کاهش فروش گوشی های موبایل در سه ماهه چهارم سال 2016 نمی‌تواند چندان تعجب برانگیز باشد. شاید این جمله برای برخی افراد خوشحال کننده نباشد اما با کمبود پرچمداران گوگل و اپل، می‌تواند ال جی وی 20 به بهترین انتخاب ممکن برای سال نو میلادی تبدیل کند.

1395-08-19

دیدگاهتان را بنویسید