کلیپ بورد ابری مایکروسافت معرفی شد؛ کپی پیست از کامپیوتر به آیفون ممکن شد

کلیپ بورد ابری مایکروسافت

کلیپ بورد ابری مایکروسافت معرفی شد؛ از کامپیوتر به آیفون خود کپی پیست کنید

کلیپ بورد ابری مایکروسافت که شب گذشته در کنفرانس Build توسعه دهندگان این شرکت معرفی شد، به کاربران اجازه میدهد از کامپیوتر خود محتوا را مستقیما به گوشی آیفون و یا اندرویدی خود کپی پیست کنند. این کلیپ بورد ابری، رقیب کلیپ بورد یونیورسال اپل است.

کمپانی مایکروسافت شب گذشته در کنفرانس Build توسعه دهندگانش از سرویس کلیپ بورد ابری جدید خود رونمایی کرد. در حالی که این سازنده نرم افزار انواع تجربیات مختلف سرویس های کلیپ بورد را آزموده است، سرانجام در سیاتل از نسل منحصر به فردی از آن رونمایی کرد که به طور مستقیم در ویندوز 10 به اجرا درخواهد آمد. این کلیپ بورد مبتنی بر فضای ابری به کاربران ویندوز 10 اجازه کپی و پیست محتوا را به گوشی های هوشمند خود نظیر آیفون ها و تلفن های اندرویدی می‌دهد.

کلیپ بورد ابری مایکروسافت

 

مایکروسافت از کیبورد Swiftkey خود برای به اجرا درآوردن چنین قابلیتی استفاده کرده است. یک تب جدید همراه با لیستی از محتوای کپی شده از یک کامپیوتر ویندوز 10 بر روی این کیبورد ظاهر خواهد شد. این دقیقا چیزی شبیه به کلیپ بورد یونیورسال اپل (Apple Universal Clipboard) است که به کاربران اجازه‌ی کپی پیست محتوا از یک کامپیوتر مک به اپلیکیشن های گوشی آیفون را می‌دهد. هرچند کلیپ بورد ابری اپل محدود به اکوسیستم خود این کمپانی است، اما کلیپ بورد ابری مایکروسافت برای کار در پلتفرم‌های ویندوز، آی او اس و اندروید طراحی شده است.

کلیپ بورد ابری مایکروسافت به اپلیکیشن های آفیس نیز خواهد آمد

مایکروسافت همچنین این کلیپ بورد جذاب را به صورت مستقیم به اپلیکیشن های آفیس نیز خواهد آورد. در آینده و همراه با یک آپدیت جدید، شما می‌توانید محتوای مورد نظر خود را از گوشی هوشمندتان به صورت مستقیم به اسناد مورد نظرتان منتقل کنید. این در واقع بخشی از تجدید تمرکز مایکروسافت بر روی اپلیکیشن ها و سرویس‌های چند پلتفرمی مختص دیوایس هایی است که به جز ویندوز، از سیستم عامل دیگری قدرت می‌گیرند. آنطور به نظر می‌رسد که مایکروسافت متوجه شده اغلب کاربران ویندوز از دیوایس های آی او اسی و یا اندروید استفاده می‌کنند؛ به همین خاطر آن می‌خواهد اطمینان داشته باشد تمامی کاربرانش با نهایت قدرت از محصولات و دستاوردهای این کمپانی استفاده می‌کنند.

1396-02-22

دیدگاهتان را بنویسید