گروه iFixit کمترین نمره را برای تعمیرپذیری سرفیس بوک 2 در نظر گرفت!

تعمیرپذیری سرفیس بوک 2

گروه iFixit کمترین نمره را برای تعمیرپذیری سرفیس بوک 2 در نظر گرفت!

تیم iFixit به تعمیرپذیری سرفیس بوک 2 نمره بسیار پایینی داد. در ادامه ویدیوی کالبدشکافی لپ تاپ مایکروسافت را نیز مشاهده خواهید کرد.

یکی از فاکتورهای مهم مورد بررسی درباره دستگاه‌های دیجیتال امروزی، میزان تعمیرپذیری آن‌ها است، فاکتوری که محصولات سری سرفیس مایکروسافت در آن‌ ضعیف عمل می‌کنند. بعد از به وجود آمدن مشکل، تعمیر یک لپ تاپ سرفیس بسیار مشکل و برای تعمیرکاران غیر رسمی، تقریبا غیر ممکن است.

برای بسیاری از کاربران، پایین بودن تعمیرپذیری سرفیس بوک 2 و یا دیگر دستگاه‌ها اهمیتی ندارد. حتی خود مایکروسافت نیز اغلب محصولات مورددار و ارجاع داده شده به گارانتی را تعمیر نکرده و دستگاه‌ها را با نمونه‌‌ای دیگر تعویض می‌کند. تیم iFixit با وجود علم به پایین بودن قابلیت تعمیر دستگاه‌های مایکروسافت، تصمیم گرفت تعمیرپذیری سرفیس بوک 2 به عنوان محصول جدید این شرکت را ارزیابی کند. نمره به دست آمده دور از انتظار نبود.

تعمیرپذیری سرفیس بوک 2 بسیار پایین است

کالبدشکافی سرفیس بوک 2 توسط iFixit نشان داد در این مدل، برخلاف مایکروسافت سرفیس لپ تاپ که نمره تعمیرپذیری آن صفر بود، می‌توان هارد اس اس دی دستگاه را تغییر داد. فقط به خاطر همین قابلیت، نمره تعمیرپذیری سرفیس بوک 2 به جای 0، به 1 از 10 ارتقا پیدا کرد! بر اساس این کالبدشکافی، خارج کردن نمایشگر لپ تاپ بسیار دشوار بوده و تعداد زیادی از قطعات به مادربورد مهر و موم شده‌اند. به این ترتیب حتی حافظه رم را نیز نمی‌توان جایگزین کرد.

این موضوع برای افرادی که سرفیس بوک 2 را با گارانتی رسمی دریافت می‌کنند مشکل محسوب نمی‌شود. اما بعید است تعمیرکاران متفرقه و خارج از شرکت گارانتی بتوانند هر قطعه‌ای از این لپ تاپ را تعمیر و یا حتی جایگزین کنند.

ویدیوی کالبدشکافی سرفیس بوک 2

1396-08-28

دیدگاهتان را بنویسید