گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه دوم 2017 ؛ افزایش سودآوری به لطف تولید تراشه‌ها

گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه دوم 2017

گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه دوم 2017 ؛ افزایش سودآوری به لطف تولید تراشه‌ها

به دنبال هواوی، گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه دوم 2017 نیز به صورت رسمی منتشر شد تا باز هم شاهد رکوردشکنی و افزایش سودآوری قابل توجه کره‌ای‌ها باشیم.

سود عملیاتی سامسونگ طی این دوره، 14.07 تریلیون وون (12.6 میلیارد دلار) ثبت شده که در مقایسه با همین زمان در سال گذشته، 72 درصد افزایش داشته است. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز درآمد این شرکت، رقم بالای 61 تریلیون وون (54.7 میلیارد دلار) را نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود به لطف عرضه پنل‌های اولد برای گوشی های آیفون، درآمد این غول فناوری طی دوره بعدی باز هم افزایش پیدا کند.

گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه دوم 2017

بنابر گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه دوم 2017 ، کسب و کار تراشه‌ها با سود عملیاتی 8 تریلیون وون (7.2 میلیارد دلار) از درآمد 17.58 تریلیون وونی (حدود 15.7 میلیارد دلار)، بیش از حوزه‌های دیگر سودآور بوده است. به دنبال تقاضای زیاد چیپست‌های NAND و DRAM احتمالا درآمد این بخش تا پایان سپتامبر (اوایل مهر) افزایش پیدا خواهد کرد. نیمی از درآمد سامسونگ در این دوره نیز به بخش آی تی و ارتباطات موبایلی با 30.1 تریلیون وون (حدود 26.7 میلیارد دلار) فروش تعلق دارد.

مدیران همراه با انتشار این آمار، از فروش بیشتر گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس نسبت به گلکسی S7 اج در تقریبا تمام بازارهای دیگر خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد کاربران، صفحه نمایش بی نهایت و اسکنر عنبیه چشم این پرچمداران قدرتمند را دوست دارند. به علاوه، فروش گلکسی S8 پلاس بیشتر از نسخه استاندارد آن بوده است.

گزارش مالی سامسونگ از سه ماهه دوم 2017

جدای از عملکرد بسیار خوب پرچمداران، عرضه گوشی های رده پایین و میان رده سامسونگ کاهش پیدا کرده و میزان عرضه گوشی های هوشمند در سطحی یکسان با همین دوره در سال گذشته باقی است. هرچند، سامسونگ برای این موضوع نیز پاسخ دارد: نسل جدید محصولات سری گلکسی J از ابتدای ماه جاری میلادی روانه بازار شده‌اند؛ در این صورت مجموع میزان عرضه و درآمد شرکت در دوره بعد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته تحلیل‌گران، سود سالانه سامسونگ بیشتر از هر زمان دیگری خواهد بود. همچنین سازندگان انتظار دارند طی دوره مالی بعدی، شرایط مطلوب موجود در حوزه تراشه‌ها ادامه پیدا کند.

با افزایش تقاضا برای دستگاه‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر، دیتا سرورها، پلتفرم‌های ابری و دستگاه‌های اینترنت اشیا، تعداد چیپ‌های مورد نیاز هم بیشتر می‌شود. همین موضوع نیز باعث شده تا با کاهش موجودی، قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و در نتیجه، حاشیه سود سامسونگ نیز گسترده‌تر شود.

1396-05-06

دیدگاهتان را بنویسید