گوشی آیفون 2018 به چیپست 7 نانومتری شرکت TSMC مجهز خواهد بود (شایعه)

گوشی آیفون 2018 به چیپست 7 نانومتری شرکت TSMC مجهز خواهد بود (شایعه)

چند ماهیست اپل از نسل جدید گوشی های آیفون خود، خانواده آیفون 7 رونمایی کرده و این تلفن های همراه رسما توسط کوپرتینویی‌ها به فروش می‌رسند. در حالی که هنوز حتی خبرهای زیادی از نسل آینده این گوشی هوشمند شنیده نمی‌شود، اخبار جدیدی مبنی بر مجهز بودن دو نسل دیگر تلفن های همراه برند اپل، یعنی گوشی آیفون 2018 به یک چیپست 7 نانومتری ساخت شرکت TSMC به گوش می‌رسد.

در حال حاضر تازه‌ترین خبری که در مورد گوشی آیفون 2018 به گوش می‌رسد، مجهز بودن آن به یک چیپست مدرن است. در واقع اگر این شایعه رنگ حقیقت به خود بگیرد، اپل تصمیم گرفته برای دو نسل بعدی آیفون ها، چیپست‌های مدرن 7 نانومتری را از شرکت تایوانی TSMC سفارش دهد. همکاری این دو شرکت با یکدیگر غریب نیست و مدتیست شرکت TSMC وظیفه تولید چیپ تمامی آیفون های اپل را بر عهده دارد. علاوه بر این،‌ همکاری آن‌ها در سال جاری به تولید یک چیپ بسیار قدرتمند به نام A10 فیوژن برای حضور در آیفون 7 / 7 پلاس تبدیل شد.

دلیلی که می‌تواند دو نسل آینده گوشی های اپل را جذاب کند، به خاطر مصادف شدن با دهمین سالگرد رونمایی آیفون لمسی اپل است که توانست این تکنولوژی حاصل از مغز متفکر استیو جابز فقید، انقلاب عظیمی را در دنیای تلفن های همراه به پا کند. به همین خاطر انتظار زیادی از اپل و تیم کوک خواهد بود تا دو سال پیش رو شاهد عرضه آیفون هایی کاملا منحصر به فرد، با رنگ و بویی از نوآوری برای انقلابی دوباره در این حوزه باشیم.

آیا واقعا ممکن است آیفون های سال آینده شرکت اپل بتوانند شگفتی ساز شوند؟

این شرکت پس از مدیریت تیم کوک، عملا آیفون منحصر به فردی را روانه بازار نکرده است و طبق برنامه ریزی های آن‌ها به نظر می‌رسد گوشی آیفون 2018 می‌تواند مقصد تغییرات بزرگی برای این گوشی های هوشمند باشد. اما اگر بخواهیم روند این چند سال گذشته اپل را بار دیگر ببینیم، تنها به‌روزرسانی‌های کوچکی در طراحی، تکامل یا ارتقا قطعات داخلی و همچنین اضافه شدن ویژگی‌های جدید اعمال خواهند شد.

گوشی آیفون 2018

تراشه 7 نانومتری باعث بهبود در عملکرد گوشی آیفون 2018 خواهد شد

حال به نقل از یک گزارش تازه، شرکت TSMC سه ماهه نخست سال 2017 و زمان مشابه در سال 2018 میلادی، تولید تراشه‌های خود را همراه با فرآیند 7 نانومتری آغاز خواهد کرد. این قضیه می‌تواند به اپل کمک کرده تا گوشی آیفون 2018 خود را همراه با این چیپست فوق مدرن، در پاییز دو سال آینده روانه بازار کند. یک چیپ مبتنی بر فرآیند 7 نانومتری از نظر ابعاد کوچکتر از سایر چیپ‌ها خواهد بود، اما قطعا بهبودهای آن به همین جا ختم نشده و به ارائه عملکردی بهبود یافته‌تر و مصرف انرژی به مراتب کمتر کمک خواهد کرد. با این وجود، هنوز خیلی زود است که به خواهیم گوشی دو نسل آینده شرکت اپل را قضاوت کنیم و باید کمی بیشتر برای درز اطلاعاتی تازه‌تر منتظر بمانیم.

1395-09-02

دیدگاهتان را بنویسید