گوشی موبایل لنوو زد 5 پرو – Lenovo Z5 Pro‌ : مشخصات فنی ، قابلیت ها و قیمت

لنوو زد 5 پرو

لنوو زد 5 پرو با نمایشگر تمام صفحه و دوربین سلفی کشویی معرفی شد

گوشی موبایل لنوو زد 5 پرو (Lenovo Z5 Pro)‌ همراه دوربین دوگانه سلفی در یک محفظه کشویی معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی ، قابلیت ها و قیمت گوشی جدید لنوو زد ۵ پرو بیشتر آشنا شوید.

لنوو زد 5 پرو گوشی هوشمند دیگری است که پس از شیائومی می میکس 3 و هواوی آنر مجیک 2 با یک مکانیزم اسلایدی دستی معرفی شد. اما لنوو ادعا می‌کند که این گوشی نسبت به قیمتی که دارد، ارائه کننده بالاترین نسبت ابعاد صفحه به بدنه است. با این تفاوت که لنوو زد 5 پرو به جای تراشه بالارده اسنپدراگون 845 به تراشه میان رده اسنپدراگون 710 تجهیز شده است.

لنوو زد 5 پرو

قاب جلویی این گوشی تماما از صفحه نمایش تشکیل شده است و خبری از ناچ بالای نمایشگر نیست. آن یک نمایشگر 6.39 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس (1080×2340 پیکسل) است. لنوو می‌گوید این نمایشگر 95 درصد قاب جلویی را به خود اختصاص داده است و می‌تواند رقیب بسیار مهمی برای گوشی تازه معرفی شده‌ی شیائومی می میکس 3 باشد. نمایشگر این گوشی ساخت شرکت سامسونگ است.

لنوو زد 5 پرو ارائه کننده‌ی گزینه‌های متعددی در بخش حافظه خود نیست. آن تنها 6 گیگابایت رم همراه حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی ارائه خواهد شد. در اینجا هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی یا پشتیبانی نکردن این گوشی از کارت حافظه میکرو اس دی نشده است.

لنوو زد 5 پرو

بر روی قاب پشتی یک ماژول دوربین دوگانه متشکل از سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی Sony IMX576 با دیافراگم f/1.8 و سنسور ثانویه 24 مگاپیکسلی Sony IMX519 قرار دارد. قسمت کشویی بالای گوشی نیز از دوربین دوگانه سلفی شامل سنسورهای 16 + 8 مگاپیکسلی و یک سنسور مادون قرمز برای ارائه قابلیت تشخیص چهره پیشرفته میزبانی می‌کند.

لنوو زد 5 پرو

صحبت از امنیت بیومتریک شد، لازم به ذکر است که این گوشی به یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه تجهیز شده است. یک باتری 3350 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی تامین انرژی را بر عهده داشته و رابط کاربری ZUI 10 مبتنی بر اندروید اوریو نیز در راس بخش نرم افزاری آن است. رابط کاربری این گوشی شامل برخی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نظیر ذخیره انرژی بهینه شده در زمان استراحت، تشخیص صحنه دوربین و حالت گیمینگ است که عملکرد بهینه شده‌ای را برای اجرای نرم و سریع بازی‌ها ارائه می‌کند.

قیمت لنوو زد 5 پرو

لنوو زد 5 پرو با قیمت پایه 287 دلاری برای مدل 64 گیگابایتی و 330 دلاری برای مدل 128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید. این گوشی تنها در یک مدل مشکی سرامیکی عرضه می‌شود.

1397-08-10

دیدگاهتان را بنویسید