گوشی Mi 5s شیائومی از نمایشگری با فناوری فروس تاچ بهره می برد

گوشی Mi 5s

گوشی Mi 5s به فناوری فورس تاچ و حسگر اثر انگشت التراسونیک مجهز است

طی چند وقت اخیر شایعات زیادی در رابطه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی Mi 5s ، پرچم‌دار بعدی شیائومی منتشر شده و در همین راستا به تازگی تایید گردیده که گوشی شیائومی می 5 اس (Xiaomi Mi 5s) از حسگر اثر انگشت التراسونیک یک پارچه با نمایشگر و فناوری فورس تاچ بهره می‌برد.

اگر شایعات قبلی به حقیقت تبدیل شوند، فردا سه شنبه، ششم مهرماه سرانجام شاهد معرفی گوشی Mi 5s و شاید برادر بزرگ‌تر آن Mi 5s Plus خواهیم بود. در همین راستا منابع نزدیک به شرکت چینی به تازگی سندی را منتشر کرده‌اند که تایید می‌کند گوشی مورد بحث به سنسور اثر انگشت التراسونیک که توسعه کوالکام توسعه گردیده مجهز است.

شرکت کوالکام در ماه مارس سال میلادی گذشته تکنولوژی جدیدی را با نام Snapdragon Sense ID به طور رسمی معرفی کرد. این فناوری که مربوط تشخیص اثر انگشت کاربر می‌شود بر مبنای اسکن سه بعدی التراسونیک فعالیت داشته و بر روی تمامی سطوح شامل شیشه، یاقوت، فلز، آلومینیوم و حتی پلاستیک قابل استفاده خواهد بود. با استفاده از این فناوری جدید دیگر نیازی نخواهد بود که حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت در بخشی جدا مثلا زیر نمایشگر قرار بگیرد، بلکه همان طور که گفته شده، سنسور می‌تواند زمانی که زیر لایه شیشه‌ای قرار گرفته است، باز هم اثر انگشت فرد را اسکن کند.

علاوه بر این اکنون تقریبا دیگر مسجل است که گوشی Mi 5s دارای نمایشگری 5.1 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز به فناوری فورس تاچ بوده که پیش‌تر قابلیتی مشابه با این فناوری را در گوشی‌های آیفون مشاهده کرده‌ایم. به طور خلاصه فناوری فورس تاچ یا تاچ 3 بعدی این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بسته به فشار وارد شده به صفحه نمایش، واکنش‌های قابل شخصی سازی مختلفی را تعبیه کند.

بر اساس اطلاعات از پیش درز کرده، گوشی Mi 5s Plus، با بهره‌گیری از نمایشگر 5.7 اینچی دو لبه خمیده با رزولوشن QHD، تراشه اسنپدراگون 821، 6 گیگابایتی حافظه رم و حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایتی در کنار تجهیز به دوربین دوگانه در قاب پشتی با برچسب 450 دلاری راهی بازار خواهد شد. این دستگاه همچنین دارای باتری با ظرفیت 3490 میلی‌آمپر ساعت بوده و در کنار آن به منظور شارژ سریع از فناوری Quick Charge 3.0 استفاده می‌کند.

1395-07-05

دیدگاهتان را بنویسید