گوگل استارتاپ Redux با توانایی تبدیل نمایشگر گوشی به اسپیکر را خریداری کرد

استارتاپ Redux

گوگل استارتاپ Redux با توانایی تبدیل نمایشگر گوشی به اسپیکر را خریداری کرد

گوگل استارتاپ Redux را بدون سر و صدا خریداری کرد. این استارتاپ انگلیسی با استفاده از لرزش، نمایشگر گوشی را تبدیل به یک اسپیکر می‌کند. این استارتاپ علاوه بر تبدیل نمایشگر به اسپیکر، با استفاده از ویبره دکمه‌های قابل لمس را بر روی صفحه نمایش‌های دو بعدی شبیه‌سازی می‌کند.

خرید جدید گوگل که خیلی بی سر و صدا انجام شده است، طبق گزارش بلومبرگ عمومی شد. هنوز به طور دقیق و رسمی مشخص نیست این قرارداد دقیقا در چه زمانی عقد شده و یا مبلغ آن چقدر بوده است، اما Crunchbase مدعی است تاریخ عقد آن به تابستان امسال بازمی‌گردد.

استارتاپ Redux تکنولوژی‌های متعددی که همگی مربوط به قابلیت‌های صوتی و لمسی گوشی های هوشمند هستند را توسعه داده است، اما متاسفانه هنوز هیچ کدام یک از آ‌ن‌ها درون یک محصول تجاری به کار نرفته‌اند. به عنوان یکی از این فناوری‌ها می‌توان به ویبره دادن به صفحه نمایش گوشی هوشمند و یا تبلت اشاره کرد که سبب می‌شود این بخش همانند یک اسپیکر ایفای نقش کند.

استارتاپ Redux

استارتاپ Redux تعدادی نمایشگر جالب نیز توسعه داده که با استفاده از بازخورد لمسی، حس دکمه‌ها، اسلایدرها و شماره‌گیرها را تداعی می‌کند. در تست این تکنولوژی‌ها نتایج بسیار قابل قبولی به دست آمد؛ صدای تولید شده توسط نمایشگر بسیار گوش‌نواز بود و بازخورد لمسی به نحوی بود که واقعا لمس دکمه‌هایی در دنیای واقعی احساس می‌شد، در حالی که هیچ دکمه فیزیکی در حقیقت وجود نداشت. در ویدیوی زیز می‌توانید شاهد تست کوتاهی که در نمایشگاه MWC گذشته، از تکنولوژی تبدیل نمایشگر به اسپیکر استارتاپ Redux گرفته شد باشید.

برای گوگل، شرکتی که بعد از قدرت گرفتن در دنیای نرم افزار اکنون علاقه شدیدی به پیشرفت در دنیای سخت افزار دارد، توسعه چنین تکنولوژی‌های کاربردی برای استفاده در گوشی های هوشمند شدیدا جذاب است.

تبدیل کردن نمایشگر به اسپیکر سبب می‌شود با حذف برخی سخت افزارها، فضای بیشتری برای قرار دادن سخت افزارهای جایگزین همچون باتری‌های دارای ظرفیت بزرگتر باز شود. همچنین نمایشگرهای دارای قابلیت بازخورد لمسی می‌توانند تبدیل به ویژگی‌ منحصربه‌فرد در برخی محصولات شده و آن‌ها را چند سر و گردن از سایر رقبا بالاتر قرار بدهند. نمونه مشابه آن را پیش از این در فناوری 3D تاچ اپل برای گوشی های آیفون دیده بودیم.

استارتاپ Redux سال 2016 در گفتگو با New Electronics گفت آن‌ها با تبدیل کردن نمایشگر به اسپیکر دارای کیفیت و حجم صدای بالا، به گوشی‌سازها کمک می‌کنند دیگر نیازی به استفاده از اسپیکر به صورت جداگانه درون دستگاه‌های موبایل خود نداشته باشند. نکته بسیار جالب در تکنولوژی استارتاپ انگلیسی Redux این است که نه تنها فضای درون دستگاه‌های موبایل را به واسطه حذف ماژول‌های اسپیکر افزایش می‌دهد، بلکه کیفیت صدای پخش شده توسط آن حتی در مقایسه با زمان وجود سخت افزارهایی منحصربه‌فرد برای پخش صدا بیشتر است. باید دید گوگل تصمیم دارد چگونه از این تکنولوژی استفاده کند.

1396-10-22

دیدگاهتان را بنویسید