یو اس بی نسخه 3.2 معرفی شد ؛ سرعت تبادل داده و مشخصات USB 3.2

یو اس بی نسخه 3.2

یو اس بی نسخه 3.2 معرفی شد ؛ انتقال اطلاعات با سرعت 20 گیگابایت بر ثانیه

یو اس بی نسخه 3.2 به صورت آزمایشی معرفی شد. سرعت انتقال در نسل جدید یو اس بی دو برابر شده است. در ادامه بیشتر در جریان ویژگی ها و سرعت USB 3.2 قرار می‌گیریم.

سقف سرعت یو اس بی 3.2 تا 20 گیگابایت بر ثانیه است که دو برابر نسخه پیشین محسوب می‌شود. با وجود معرفی، این نسخه همچنان در مراحل انتهایی آزمایش قرار دارد و عرضه نهایی در شهریور و یا مهر ماه سال جاری اتفاق می‌افتد.

استاندارد جدید منحصرا با کابل‌های یو اس بی نسخه C استفاده خواهد شد، چرا که کانکتورهای A/B دارای سیم کافی به منظور انتقال حجم بسیار بالایی از اطلاعات در زمانی کوتاه نیستند. ورژن 3.2 یو اس بی از قابلیت‌های چند خطی پیاده شده در کابل‌های یو اس بی نسخه C به منظور افزایش سرعت تبادل داده تا 2 گیگابایت در هر خط استفاده خواهد کرد.

یو اس بی نسخه 3.2

اگر کابل یو اس بی C شما قادر به انتقال داده با بیشینه سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه است، پس با استاندارد جدید سازگار خواهد بود. همانند تکنولوژی‌ها و استانداردهای دیگر، تا عرضه دستگاه‌های مجهز به یو اس بی نسخه 3.2 نیز زمان زیادی نیاز خواهد بود. انتظار می‌رود این چنین محصولات را در سال 2019 مشاهده کنیم.

احتمال تغییر نام یو اس بی نسخه 3.2

متاسفانه انجمن پشتیبان این استاندارد یعنی USB-IF، کمی در نام‌گذاری‌های اخیر بی‌سلیقگی به خرج داده است! به عنوان نمونه یو اس بی 3.0 دیگر وجود نداشته و در عوض، آن را با عنوان USB 3.1 Gen 1 می‌شناسند. بعد از این استاندارد USB 3.1 Gen 2 وجود دارد که عده‌ای آن را با نام 3.1 می‌شناسند.

1396-05-05

دیدگاهتان را بنویسید