۱۰ نکته برای نوشتن محتوای بهتر در زمینهٔ بازاریابی آنلاین

در بازاریابی مرسوم است که فروش از طریق دادن اطلاعات به مردم صورت می‌گیرد. بازرگانان بروشور ارائه می‌کنند، پست و یا ایمیل ارسال می‌کنند و یا از تبلیغات استفاده می‌کنند. این موارد با اصطلاح «هل دادن» شناخته‌شده‌اند. بازرگانان گفتگو را آغاز می‌کنند. در وب‌سایت‌ها بیشتر تماس‌ها به‌اصطلاح «کشیدن» هستند. مردم برای کسب اطلاعات موردنظرشان به سایت شما مراجعه می‌کنند. بازدیدکننده گفتگو را آغاز می‌کند و شما نیز باید با او صحبت کنید. شما باید قبل از فروش، سؤالات آن‌ها را پاسخ و اطلاعاتشان را تکمیل کنید. موارد زیر نکاتی هستند که در هنگام ارائه محتوای بازاریابی خود باید مدنظر داشته باشید:

۱-معمولاً بازرگانان این‌گونه فکر می‌کنند که چگونه مردم را جذب کنند. در دنیای وب مسئله اصلی این است که چگونه مردم را از خود دور نکنند.

۲-شما ۱۰ ثانیه فرصت دارید که بازدیدکنندگان را متقاعد کنید که سایت شما لایق بررسی دقیق‌تری است. مطالعات اخیر تحقیقات مایکروسافت نشان می‌دهد که ۱۰ ثانیه اول بازدید صفحه وب‌سایت به‌منظور تصمیم‌گیری کاربر جهت ماندن و یا ترک آن بسیار مهم است.

۳-اولین اقدام مردم در یک وب‌سایت، مطالعه است اما بسیاری از آن‌ها سعی دارند تا جایی که ممکن است کمترین میزان مطالعه را در وب‌سایت‌هایی که باز می‌کنند داشته باشند.

۴-بازدیدکننده به این منظور وارد یک وب‌سایت می‌شود که به اهدافش برسد، فعالیت‌های موردنظرش را انجام دهد و برای سؤالاتش پاسخی پیدا کند. به عادت‌های مطالعاتی آنلاین خود بیندیشید. بیشتر اوقات شما دنبال یک‌چیز خاص هستید.

۵-رشته امور را از همان محتوای بازاریابی به دست بگیرید و به سریع‌ترین و آسان‌ترین شکل ممکن، اطلاعاتی واقعی در اختیار کاربران بگذارید. ازآنجایی‌که بازدیدکنندگان بسیار هدف محور هستند نمی‌خواهند که اطلاعات غیر مرتبط، آن‌ها را منحرف کنند.

۶-نوشتن برای وب‌سایت همچون مکالمه است. به سؤالاتی که خوانندگان شما مطرح خواهند کرد فکر کنید و پاسخ آن‌ها را در متن خود بنویسید. از جملات کوتاه استفاده کنید و سعی کنید مکالمه‌ای (محاوره‌ای) بنویسید. نشان دهید که شما یک انسان هستید و سازمان شما متشکل از انسان‌هاست.

۷-در وب می‌توانید هم‌زمان غیررسمی و حرفه‌ای باشید. نوشتن به سبک غیررسمی به‌منزله نوشتن برای افراد احمق نیست. این خود، نوعی سبک است که باعث می‌شود افرادی که سرشان شلوغ است راحت‌تر محتوای شمارا درک کنند.

۸-در هنگام نوشتن محتوا برای وب از کلمات ساده، افعال معلوم و قیدهای معنادار استفاده کنید.

۹-وقتی شما محتوای وب را به زبان ساده می‌نویسید به درک بهتر افراد مشغول، عجول، مسن، خارجی و کم‌سواد کمک خواهید کرد. (تا حالا دیده‌اید که کسی از محتوای ساده و قابل‌فهم یک وب‌سایت گله کرده باشد؟)

۱۰-اگر کاربران نتوانند چیزی را که به دنبالش هستند در سایت شما پیدا کنند، از سایت شما خارج‌شده و به سایت دیگری مراجعه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید