آموزش جامع وردپرس قسمت سی و دوم؛ مدیریت دیدگاه‌ ها در وردپرس

مدیریت دیدگاه‌ ها در وردپرس

آموزش جامع وردپرس قسمت سی و دوم؛ مدیریت دیدگاه‌ ها در وردپرس

در این آموزش به چگونگی مدیریت دیدگاه‌ ها در وردپرس پرداختیم. مخاطبین یک سایت وردپرسی می‌توانند نظرات (دیدگاه‌ها) خود را در پست‌ها و برگه‌ها درج کنند و مدیر باید از طریق مدیریت دیدگاه‌ ها در وردپرس به آن‌ها نظارت داشته باشد.

دریافت دیدگاه‌ها یا نظرات مخاطب‌ها، روشی زیرکانه برای بهبود محتوای وب سایت است، اما گاهی اوقات لازم است تا تنظیماتی برای بخش دیدگاه‌‌ها در نظر گرفته شود. به‌ عنوان مثال فقط کاربران عضو شده حق اعمال نظر را داشته باشند و یا کلمات توهین‌آمیز و رکیک دارای فیلتر باشند و یا نظرات پس از تایید مدیر سایت منتشر شوند.

مدیریت دیدگاه‌ ها در وردپرس

مدیریت دیدگاه‌ ها در وردپرس بسیار مشابه مدیریت پست‌ها بوده و در بخش «دیدگاه‌ها» (در منوی ناوبری پیشخوان) وجود دارد.

مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس

در ستون نویسنده، علاوه بر نام نویسنده، آدرس ایمیل و آدرس وبلاگ و همچنین IP مخاطب قابل مشاهده است که با کلیک بر آن می‌توانید تمام نظراتی را که از این آدرس IP ارسال شده است را مشاهده کنید. در سایر ستون‌ها متن دیدگاه، پست یا برگه‌ای که به آن نظر داده شده و تاریخ و زمان دیده می‌شود.

مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس

با قرار دادن ماوس بر روی ستون دیدگاه، گزینه‌هایی در زیر آن نمایان می‌شود که به ترتیب شامل موارد «نپذیرفتن»، «پاسخ دادن»، «ویرایش سریع»، «ویرایش»، «جفنگ» و «انتقال به زباله‌دان» هستند. گزینه «نپذیرفتن» در عدم ثبت نظر اعمال شده (رد نظر) پس از بررسی مدیر، کاربرد دارد. گزینه «پاسخ دادن» نیز به پاسخ‌دهی مدیر به نظر مخاطب مربوط می‌شود و گزینه «جفنگ» دیدگاه را به هرزنامه تبدیل خواهد کرد. عملکرد مابقی موارد نیز با توجه به نامشان مشخص است.

روش دیگر مدیریت دیدگاه از بخش نمایشی سایت (از نظر مخاطب) است، به شرطی که پیش‌تر با نام کاربری خود وارد سایت شده باشید. در بخش «تنظیمات» واقع در منوی ناوبری سمت راست پیشخوان نیز گزینه‌های بیشتری در جهت اعمال تنظیمات خاص بر روی دیدگاه‌ها وجود دارد.

مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس

این تنظیمات با کلیک بر روی لینک «گفت‌وگوها» قابل مشاهده خواهند بود.

مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس

برای دسترسی به فهرست این دوره شامل لینک به تمامی مطالب منتشر شده، می‌توانید به مطلب آموزش جامع وردپرس مراجعه کنید

1396-12-26

دیدگاهتان را بنویسید