آپدیت اندروید 8 اوریو برای گلکسی نوت 8 (نسخه جهانی) منتشر شد؛ به روز رسانی کنید

آپدیت اندروید 8 اوریو برای گلکسی نوت 8

آپدیت اندروید 8 اوریو برای گلکسی نوت 8 (نسخه جهانی) منتشر شد؛ به روز رسانی کنید

بالاخره پس از چند هفته، آپدیت اندروید 8 اوریو برای گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) از راه رسید. اما در این به‌روزرسانی شاهد چه تغییراتی هستیم؟

برخلاف شرکت اپل و سرعت عمل مناسب آن در ارسال آپدیت‌های نرم افزاری، کاربران سیستم عامل اندروید هنوز هم باید جهت دریافت برخی از آپدیت‌های بزرگ هفته‌ها و حتی ماه‌ها صبر کنند. مدت زمان پشتیبانی از گوشی های قدیمی نیز یکی دیگر از بخش‌هایی است که سازندگان محصولات اندرویدی هنوز رضایت کامل کاربران را جلب نکرده‌اند.

همانطور که می‌دانید، گوشی گلکسی Note 8 سامسونگ حدود دو ماه قبل به بازار رسید. در این مدت شاهد انتشار آپدیت اندروید 8 اوریو برای گلکسی نوت 8 تحت قرارداد اپراتورهای مختلف بودیم، اما صاحبان نسخه جهانی این فبلت 6.3 اینچی طعم اوریو را نچشیدند. خوشبختانه کره‌ای‌ها حالا با انتشار یک آپدیت OTA بزرگ و کامل، فبلت پرچمدار خود را به نسخه جدیدی از اندروید به‌روزرسانی کردند.

این آپدیت جدید با حجم حدود 840 مگابایت و شماره ساخت N950FXXU1BQK6 شامل تغییرات متعددی می‌شود. اول از همه بسته امنیتی اندروید برای ماه نوامبر در آن گنجانده شده است؛ بنابراین تعدادی از حفره‌های امنیتی در آن برطرف شده‌اند و دیگر مواردی نظیر KRACK Wi-Fi و BlueBorne حریم خصوصی کاربران را تهدید نمی‌کنند.

کارکرد اتصال وای‌فای در این آپدیت بهتر از قبل شده و امنیت آن نیز بهبود یافته است. علاوه بر این بخش‌هایی نظیر تقویم، گالری تصاویر، یادآور (Reminder) و ضبط صدا پس از این به‌روزرسانی عملکرد بهتری دارند. در نهایت یک ارور متداول مربوط به داک DeX برطرف شده است.

به نظر می‌رسد آپدیت اندروید 8 اوریو برای گلکسی نوت 8 ابتدا در کشور تایوان منتشر شده است و به زودی کاربران سایر کشورها نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. جهت بررسی این موضوع به ترتیب به بخش Settings > Software update > Download updates manually مراجعه کرده و دریافت یا عدم دریافت آپدیت را به صورت دستی بررسی کنید.

این آپدیت حجم زیادی داشته و تغییرات کاربردی و امنیتی مهمی را در بر می‌گیرد، بنابراین قبل از نصب آن مطمئن شوید گوشی به اندازه کافی شارژ داشته و اتصال آن به وای‌فای در حین نصب آپدیت برقرار باشد.

1396-09-09

دیدگاهتان را بنویسید