ارزش سهام کمپانی ای ام دی شدیدا دستخوش تغییر و تحول شده است

ارزش سهام ای ام دی

ارزش سهام کمپانی ای ام دی شدیدا دستخوش تغییر و تحول شده است

طبق جدیدترین گزارش‌ها، اگرچه ارزش سهام ای ام دی (AMD) مدتی قبل به خاطر افزایش تقاضا زیاد شد، اما اکنون به دلیل افزایش فعالیت رقبا در سراشیبی قرار گرفته است.

بر اساس جدیدترین گزارش مالی شرکت ای ام دی که بعد از پایان ربع دوم سال جاری منتشر شده، ارزش هر سهم این شرکت اکنون با کاهش 0.5 درصدی به 14.12 دلار رسیده است.

به عقیده تحلیلگران و بر اساس اطلاعات به دست آمده از Bloomberg، انتظار می‌رود سوددهی شرکت به ازای هر سهم 0.001 دلار با درآمد کلی 1.16 میلیون دلار باشد. متوسط میزان سوددهی این شرکت 106.82 درصد تخمین زده می‌شد، اما ای ام دی توانست سوددهی خود را حتی از این میزان نیز بیشتر کند.

در 3 ماهه نخست سال جاری، ارزش هر سهم این شرکت به میزان 0.04 درصد کاهش پیدا کرد، اما با رشد سال به سال 18.3 درصد، سود سهام به 984 میلیون دلار رسید. به عقیده لیسا سو (Lisa Su) مدیر عامل ای ام دی، افزایش تقاضا برای خرید پردازنده‌های قدرتمند اما اقتصادی سری رایزن، به رشد میزان سوددهی شرکت کمک کرده است.

ارزش سهام ای ام دی

به خاطر افزایش محبوبیت استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining)، پردازشگرهای گرافیکی ای ام دی فروش بسیار خوبی را در مدت زمان اخیر تجربه کرده‌اند. در سال جاری، حتی چندین بار موجودی انبار این شرکت به دلیل تقاضای بسیار بالا به صفر رسید! دوست‌داران ارزهای رمزنگاری شده (Cryptocurrency)، تا جایی که می‌توانند کارت‌های گرافیک AMD را خریداری کرده و تلاش می‌کنند با قدرتمندتر کردن سیستم‌های خود، سهم بیشتری به دست بیاورند.

افزایش ارزش سهام ای ام دی به خاطر افزایش تقاضای بازار رخ داد

با توجه به افزایش تقاضا، رقابت ای ام دی و انویدیا نیز در مدت زمان اخیر بسیار بیشتر شده است. شرکت رقیب نه تنها با ارائه راهکارهای شتاب‌دهی دیتاسنترها در مدت زمان اخیر بسیار فعال ظاهر شده، بلکه روز به روز قراردادهای بیشتری نیز با شرکت‌های مختلف عقد می‌کند. محققان شرکت‌های اتومبیل‌ساز، امروز بیشتر از چیپست‌های بالارده انویدیا استفاده می‌کنند. افزایش رقابت میان این دو شرکت سبب شده انویدیا حتی در برخی مواقع، چیپست‌های خود را به منظور کمک به محققان به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهد.

از طرفی دیگر، گروه Millennials مدتی است فروش سهام ای ام دی را در دستور کار خود قرار داده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از کاربران اپلیکیشن Robinhood، میزان فروش سهام این شرکت توسط سرمایه‌گذاران Millennials، هفت درصد از خرید آن بیشتر شده است. به نظر می‌رسد وضعیت بازار و میزان ارزش سهام ای ام دی در مدت زمان اخیر کمی از حالت تعادل خارج شده و بازگشت آن به سوددهی بالا و یا کاهش درآمد در آینده نزدیک، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

1396-05-07

دیدگاهتان را بنویسید