اینک 50 درصد گیمرها از ویندوز 10 مایکروسافت استفاده می‌کنند

50 درصد گیمرها در ویندوز 10 مایکروسافت؛ سیستم عامل ردموندی همچنان پرچمدار دنیای بازی‌های کامپیوتری

این تعجب برانگیز نیست که گیمرهای بیشتری به مرور زمان علاقه‌مند استفاده از ویندوز 10 مایکروسافت شوند. این سیستم عامل بهبودهای جذابی را نسبت به نسل های پیشین خود برای اجرای بازی ها بر روی ویندوز به ارمغان آورده است و حتی دو قابلیت مهم و اساسی دیگر نیز همراه با آپدیت Creators تا چندی دیگر به این سیستم عامل اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

گیم شات متولد شد: عضو جدید خانواده گجت نیوز، پاتوق گیمرها

سهم خواهی نسخه 64 بیتی ویندوز 10 مایکروسافت شگفت انگیز است

حتی اگر سهم خواهی ویندوز 10 در بازار کمی کاهش پیدا کرده باشد، اما باز هم کاربران این پلتفرم در ماه مارس (ماه گذشته میلادی) افزایش پیدا کردند. به نقل از “Steam Hardware Survey” ماه مارس 2017 نسخه 64 بیتی ویندوز 10 مایکروسافت موفق شد 50.15 درصد بازار را از آن خود کند که خبر از افزایش 2.44 درصدی این سهم خواهی دارد. هرچند در آن سمت نسخه 32 بیتی آن با کاهشی 0.01 درصدی همراه بوده است که در این ماه این کاهش به 0.05 درصد رسیده است. بنابراین به طور کلی ویندوز 10 اینک 51.2 درصد بازار پلتفرم های دسکتاپی حال حاضر بازار را تصاحب کرده است.

دیگر سیستم عامل های شرکت مایکروسافت نظیر ویندوز 7 با کاهش مواجه شده‌اند. این سیستم عامل اینک صاحب 34.74 درصد بازار دسکتاپی‌ها است و کاهش 2.07 درصدی را نسبت به گذشته تجربه کرده است. در آن سمت نسخه 64 بیتی ویندوز 8.1 حدود 0.03 درصد رشد داشته است، اما نسخه 32 بیتی آن با کاهشی 0.03 درصدی همراه بوده است. بنابراین بازار آن از نظر تکنیکی هیچ تغییری نسبت به ماه گذشته نداشته است.

دیگر رقبای ویندوز 10 مایکروسافت چندان حرکت قابل قبولی را در بازار از خود به جای نگذاشته‌اند. استفاده از سیستم عامل مک او اس سیرا (macOS Sierra) شرکت اپل در ماه گذشته میلادی تنها 0.40 درصد افزایش داشته است و اگر بخواهیم تمامی نسخه های مک را به عنوان یک سیستم عامل متحد تلقی کنیم، مک او اس نیز با کاهشی 0.06 درصدی همراه بوده است. در سمتی دیگر لینوکس با رشدی اندک در حدود 0.02 درصد روبرو بوده است.

تمامی این آمار نشان می‌دهد که گیمرها همچنان ویندوز 10 مایکروسافت را به عنوان پلتفرم محبوب خود قبول دارند و مایکروسافت موفق شده با اراپه امکاناتی در خور  و شایسته آنها، لذت تجربه بازی های کامپیوتری را به کاربرانش اراپه کند.

1396-01-14

دیدگاهتان را بنویسید