باگ جدید آیفون تلفن شما را وادار به تماس اضطراری می‌کند!

باگ جدید آیفون

باگ جدید آیفون تلفن شما را وادار به تماس اضطراری می‌کند!

ماه گذشته، ما از چندین نوجوان گزارشی از یک باگ جدید آیفون دریافت کردیم که همراه با کلیک بر روی یک لینک در حساب توییترشان، گوشی آیفونشان را مجبور به تماس اضطراری با اداره پلیس کرد. اینک ما قصد داریم بفهمیم که واقعا این باگ جدید گوشی آیفون چگونه است.

همانطور که گفته شد این باگ در واقع پس از آن که کاربران توسط آیفون خود بر روی یک لینک کلیک می‌کنند بدون توقف به اداره پلیس تماس می‌گیرد و سپس با رفرش کردن صفحه و یا یک اپلیکیشن دیگر، رابط کاربری گوشی به حالت فریز درمی‌آید. همین قضیه موجب می‌شود که لغو تماس برای کاربران بسیار سخت شود. فکر می‌کنم که حالا دیگر خیلی خوب می‌توانید بدی این باگ آیفون را درک کنید.

اگر یکی از این لینک‌های مشکل ساز به طور گسترده‌ای در سطح توییتر پخش شده باشد، تعداد تماس‌های ناخواسته هر کاربر گرفتار با این باگ جدید آیفون با مرکز اداره پلیس می‌تواند باعث مشکلات بسیاری شود! چنین اتفاقی دقیقا در آریزونا افتاد و یک نوجوان به خاطر برقراری بیش از 100 تماس پشت سر هم با شماره پلیس 911 تنها در عرض چند دقیقه، دستگیر شد. این اتفاق باعث شد تا رئیس پلیس این ایالت فورا بیانه‌ای را صادر کرده و مشکل را گزارش دهد. مقامات کالیفرنیا و تگزاس نیز تحت تاثیر این امر قرار گرفته و بیانیه‌هایی را ارسال کردند.

باگ جدید آیفون اپل در قاب ویدیویی

باگ جدید آیفون ، پس از چند سال بازگشته است

خبر جالبی که در خصوص این باگ جدید آیفون اپل می‌توان داد، در واقع بازگشت آن پس از چندین سال است. سیستم عامل آی او اس 3 پس از عرضه، با این باگ روبه‌رو بود و حالا پس از گذشت چند سال بار دیگر سر و کله‌اش پیدا شده است. با این حال اپل هیچ راه حلی برای آن پیدا نکرد و تنها استفاده از مرورگر سافاری را برای رفع آن پیشنهاد داد. این باگ زمانی اتفاق می‌افتد که شما بر روی لینک خاصی در مرورگر درون اپلیکیشنی (معروف به WebView) در سطح اپلیکیشن‌هایی نظیر توییتر و یا اینستاگرام، باز می‌کنید.

کولین مولینر (Collin Mulliner)، محققی است که برای نخستین بار این باگ را کشف کرده است. وی می‌گوید امیدوار است اپل برای رفع مشکلات بزرگ‌تر احتمالی و هر چه گسترده‌تر شدن سطح آن، اپل به زودی به‌روزرسانی مربوطه را منتشر کند.

قطعا اپل می‌تواند به زودی راهی برای حل این مشکل پیدا کند. اگر شما هم با این باگ جدید آیفون مواجه شده‌اید، توصیه می‌کنیم فورا به اپل ایمیلی فرستاده و مشکل را بازگو کنید.

1395-08-21

دیدگاهتان را بنویسید