تاییدیه استاندارد UHD دیجیتال یورو برای تلویزیون های UHD سامسونگ

تلویزیون های UHD سامسونگ

تاییدیه استاندارد UHD دیجیتال یورو برای تلویزیون های UHD سامسونگ

تمامی مدل‌های سال 2016 تلویزیون های UHD سامسونگ موفق شدند تاییدیه کیفیت فوق‌العاده بالا (UHD) را از نهاد مستقل و معتبر دیجیتال یورو (Digital Europe) دریافت کنند.

دیجیتال یورو (DE) نهادی مستقل برای همکاری میان کسب و کارهای فناوری اطلاعات اروپا و بخش محصولات مصرفی الکترونیکی این قاره است. این نهاد متشکل از 62 عضو سازمانی و 37 انجمن ملی تجاری است. دیجیتال یورو یکی از سازمان‌های بسیار تاثیرگذار در اروپا و در واقع نماینده صنعت فناوری‌های دیجیتال در قاره سبز محسوب می‌شود.

تلویزیون های UHD سامسونگ

عرضه تلویزیون های UHD سامسونگ با لوگوی European UHD TV

استانداردهای سختگیرانه دیجیتال یورو در تمامی تلویزیون های سامسونگ SUHD 2016 رعایت شده و لذا تمامی این دستگاه‌ها تاییدیه مورد نظر را دریافت کرده‌اند. بر همین اساس، اکنون سری تلویزیون های UHD سامسونگ مدل 2016 با لوگوی European UHD TV بر روی بدنه خود عرضه می‌شوند. این تلویزیون‌ها لوگوی اتحادیه مصرف‌کنندگان فناوری (Consumer Technology Association) را نیز دارند.

بر اساس تعریف دیجیتال یورو، «پیکسل» کوچکترین واحد رزولوشن تصویر است که می‌تواند روشنایی را در سطحی برابر با کل تصویر رندر کند. همچنین بر اساس این تعریف، در عددی که به عنوان دقت و یا رزولوشن تصویر تلویزیون، مثلا 2160×3640 اعلام می‌شود؛ تنها پیکسل‌هایی به‌ صورت عمودی و افقی شمرده می‌شوند که یکی از سه رنگ قرمز، سبز و آبی را تولید می‌کنند و پیکسل‌های حاوی رنگ‌های دیگر، مانند پیکسل سفید در تلویزیون‌های مشابه برخی برندهای دیگر، از نگاه دیجیتال یورو مورد محاسبه قرار نمی گیرند.

تلویزیون های UHD سامسونگ

همان‌طور که معیارهای تعریف شده نهاد دیجیتال یورو نشان می‌دهد اعطای چنین تاییدیه‌ای تنها پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های دقیق و دشوار انجام می‌شود و لذا وجود آن تاییدی بی‌طرفانه و تخصصی بر کیفیت برتر تصویر در تلویزیون‌ های UHD سامسونگ است. با وجود این تاییدیه کاربران می‌توانند با خیالی راحت یکی از محصولات سری SUHD 2016 را به عنوان تلویزیون نسل آینده به خانه‌های خود ببرند.

1396-03-07

دیدگاهتان را بنویسید