تا وقتی که تقاضا باشد، تولید خودروهای بی کیفیت ادامه پیدا می‌کند

خودروهای بی کیفیت

نماینده مجلس:‌ مردم با تقاضای خود، باعث تولید خودروهای بی کیفیت می‌شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مخالفت خود را با تولید خودروهای بی کیفیت و ناایمن اعلام کرد و بیان کرد که برای جلوگیری از تولید این خودروها مانند پراید و پژو 405 به عزم دولت و مردم و توقف تقاضا برای آنها نیاز داریم.

نماینده‌ی مردم لنجان (یکی از حوزه‌های انتخابی استان اصفهان) در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص از رده خارج کردن خودروهای بی کیفیت همچون پراید و پژو 405 گفت:

تا زمانی که تقاضا برای خرید پراید و پژو 405 وجود داشته باشد، تولید این محصولات ادامه پیدا خواهد کرد. بنابراین برای توقف تولید خودروهای بی کیفیت به عزم جدی دولت و مردم نیاز داریم.

تقاضا برای خودروهای بی کیفیت به دلیل ارزان‌تر بودن آنهاست

محسن کوهکن ضمن تاکید بر مخالفت با تولید خودروهای بی کیفیت و ناایمن، به این نکته اشاره کرد که محبوبیت پراید در بین مردم به دلیل ارزان بودن قطعات و خدمات آن است. وی در ادامه از شرکت‌ها خواست تا در انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در ساخت خودرو مشارکت کنند. برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی با انجام تحقیقات مشارکتی موفق شدند تا کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند و اکنون نیز اگر سطح ایمنی و استاندارد خودروهایی مانند پراید و پژو پیشرفت کنند، می‌توان در مدت‌زمان بیشتری از آنها استفاده کرد.

خودروهای بی کیفیت

 

مطمئنا با جدی گرفتن حوزه‌ی تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی و کاهش هزینه‌های سربار، می‌توان تولیدات باکیفیتی را به دست مشتریان رساند. در صورتی که کیفیت خودروهای داخلی برای مشتریان رضایت‌بخش بوده و قیمت تمام‌شده‌ی خودرو نیز مقرون‌به‌صرفه باشد، خودروسازان مجددا بازار را به دست خواهند گرفت و می‌توانیم شاهد بازار رقابتی در این عرصه باشیم.

کوهکن در ادامه افزود، بهبود کیفیت خودروها و تولید خودروهایی با حداقل آلایندگی، از اصلی‌ترین مصداق‌های مشتری مداری است و اگر خودروسازان برای مشتریان خود اهمیت قائل می‌شوند باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان نیز به مسئله‌ی خصوصی‌سازی در صنعت خودروسازی اشاره کرد و بهبود کیفیت محصولات و ایجاد تغییر و تحول در این صنعت را در گرو خصوصی شدن سیستم مدیریتی آن دانست.

1395-09-06

دیدگاهتان را بنویسید