تماشای ویدیو بدون نیاز به دانلود ؛ امکان جدید نسخه دسکتاپ جیمیل

تماشای ویدیو بدون نیاز به دانلود ؛ امکان جدید نسخه دسکتاپ جیمیل

تماشای ویدیو بدون نیاز به دانلود ؛ امکان استریم ویدیو در جیمیل فراهم شد

از امروز کاربران نسخه دسکتاپ جیمیل قادر خواهند بود به جای دانلود ویدیوی ضمیمه‌شده به ایمیل، به تماشای ویدیو بدون نیاز به دانلود آن بپردازند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

گوگل اخیرا تغییری کوچک اما کاربردی در نسخه دسکتاپ برنامه جیمیل داده که کار را برای کاربرانی که اقدام به ارسال یا دریافت فایل های ویدیویی می‌کنند، آسان‌تر کرده است؛ از همین لحظه، شما قادر خواهید بود تا با استفاده از سرویس استریم داخلی گوگل، به تماشای ویدیو بدون نیاز به دانلود آن بپردازید.

البته ویدیوهای ضمیمه‌شده به ایمیل ها هنوز هم می‌توانند دانلود شوند، اما با کلیک بر روی یک فایل ویدیویی، پلیری شبیه به آنچه در یوتیوب شاهد هستیم نمایان شده و این امکان را به کاربر می‌دهد تا کلیپ را ببیند، کیفیت و صدای آن را تنظیم کند و حتی ویدیوی در حال پخش را به دیوایس‌های کروم‌کست بفرستد. به گفته گوگل، این ویژگی برای استفاده از همه فراهم خواهد شد. با این حال، ممکن است این فعال‌سازی برای برخی کاربران تا 15 روز به طول بیانجامد.

امکان تماشای ویدیو بدون نیاز به دانلود محدودیت‌هایی نیز دارد

امکان تماشای ویدیو بدون نیاز به دانلود زمانی بیشتر از همیشه به کار می‌آید که اقدام به ارسال ویدیوهای کوتاه با استفاده از تلفن همراه کرده باشید. با این کار، امکان تماشای کلیپ را برای گیرنده به حداقل زمان ممکن می‌رسانید. اما بزرگترین مشکل این ویژگی، محدودیت حجم فایل ارسالی‌ست؛ با توجه به قوانین گوگل، تنها امکان ارسال 25 مگابایت از فایل‌های ویدیویی برای کاربران وجود دارد. بنابراین در صورتی که می‌خواهید با این مشکل مواجه نشوید، یا باید ویدیوهای کوتاه‌تری ارسال کنید و یا رزولوشن آن را پایین بیاورید.

حال باید دید آیا این خدمت جدید گوگل قادر خواهد بود با رقبای سرسختی به نام نرم افزارهای پیام‌رسان (مانند تلگرام و واتس اپ) رقابت کند یا خیر. این مساله را قطعا گذر زمان مشخص خواهد کرد.

1395-12-28

دیدگاهتان را بنویسید