دانلود ویرایشگر متن Notepad++ 7.5.3

download notepad

همانطور که می دانید ویرایشگر Notepad در ویندوز ظاهری ساده با امکانات بسیار ضعیف می باشد که جهت ویرایش متن و کدنویسی استفاده می گردد.

ویرایشگر (Editor) Notepad یکی از معروفترین و متداولترین ویرایشگرهای متن یا IDE در سیستم عامل های Windows می باشد که علی رغم حجم کم از سرعت بالا و قابلیتهای بسیاری بر خورد دار است. این ویرایشگر با ظاهری ساده امکانات فراروانی را جهت کدنویسی در اختیار برنامه نویسان و طراحان سایت قرار می دهد. این برنامه ی در تمامی نسخه های Windows Microsoft وجود دارد.

Notepad++ برنامه‌ای رایگان جهت کدنویسی و بهترین جایگزین برای Notepad ویندوز است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Notepad++:

  •  نمایش دستور-Syntax های زبان های برنامه نویسی مختلف به صورت رنگی
  • دارای ویرایشگر WYSIWYG
  • پشتیبانی از زبانهای مختلف برنامه نویسی:
  • ASP, Ada, ASCII art, Assembly, AutoIt, BAT, C, C#, C++, Caml, CSS, doxygen, FORTRAN, HTML, Haskell, Java, JavaScript, KiXtart, Lisp, Lua, makefile, Matlab, Objective-C, Pascal, Perl, PHP, PostScript, Python, Ruby, Scheme, Unix Shell Script, Smalltalk, SQL, Tcl, TeX, Verilog, VHDL, VB/VBScript, XML
  •  دارای Auto-completion بدین معنی که بعد از انتخاب کردن زبان برنامه نویسی خود و فشار دادن کلیدهای تریکبی معروف Ctrl+Space یک منو باز می شود که می توانید کلمات تعریف شده در آن زبان را به راحتی پیدا کنید و تایپ کنید، درحال حاضر این برنامه از 22 زبان به تریبت زیر از این قابلیت پشتیبانی می کند:
  • C, ++C, ColdFusion, CS, CSS, DCL, Flash, Java, JavaScript, KixTart, Lisp, NSIS, Perl, PHP, Python, Ruby, Smarty, Tex, VB, VHDL, WinBatch, XML

شما می توانید نسخه های مربوط به ویندوز 32 بیتی و 64 بیتی را از لینک های  زیر دریافت کنید.

دانلود ویرایشگر npp.7.5.3 ویژه ویندوزهای 32 بیتی

دانلود ویرایشگر npp.7.5.3 ویژه ویندوزهای 64 بیتی

دیدگاهتان را بنویسید