درخواست رفع فیلتر توییتر به دادستانی ارسال شده است

رفع فیلتر توییتر

درخواست رفع فیلتر توییتر به دادستانی ارسال شده است

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت درخواست برگزاری جلسه برای بررسی رفع فیلتر توییتر با امضای چند عضو دولت و مجلس به دادستانی ارسال شده و منتظر پاسخ دادستانی هستیم.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت رفع فیلتر توییتر توضیح داد که ما ملاحظاتمان را در رابطه با رفع فیلتر شبکه اجتماعی توییتر از طریق امضای شش عضو دولت و دو نماینده مجلس شورای اسلامی به دادستانی اعلام کرده‌ایم. این درخواست برای برگزاری جلسه به منظور بررسی رفع فیلتر توییتر ارسال شده است.

لزوم حکم قضایی برای رفع فیلتر توییتر

آذری جهرمی در ادامه گفت مطابق با پاسخ دادستانی به این درخواست، رفع فیلتر توییتر به دلیل این که دارای حکم قضایی صادره در مشهد است، نمی‌تواند در کارگروه فیلترینگ مطرح شود. وی افزود:

ما در این زمینه و در پاسخ به نامه دادستانی، دلایل خود را مطرح کردیم و اعتقاد داریم حکم فیلترینگ این شبکه اجتماعی مربوط به سال 1388 و در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بوده و بازپرس قضایی مشهد در سال 1391 حکم مجددی برای فیلتر این شبکه صادر کرده است، اما همان‌طور که می‌دانیم بازپرس برای حوزه استحفاظی خود می‌تواند حکم صادر کند.

وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد که نامه مجددی به دادستانی ارسال شده و دلایل خود برای برگزاری جلسه در کارگروه فیلترینگ را اعلام کرده‌ایم که تاکنون پاسخی به این نامه داده نشده و ما اکنون منتظر پاسخ از سوی دادستانی هستیم.

1397-05-08

دیدگاهتان را بنویسید