سازنده حسگر اثر انگشت سامسونگ کدام شرکت است؟

سازنده حسگر اثر انگشت سامسونگ

سامسونگ تا چه زمانی می‌خواهد برای تامین حسگر اثر انگشت مورد نیازش وابسته بماند؟

سامسونگ رتبه و مقام خود را در دنیای تکنولوژی، مخصوصا رده کنونی در بازار گوشی‌های هوشمند به سادگی به دست نیاورده است. این شرکت همواره نوآور و پیشرو ظاهر شده و در تکنولوژی‌های روز دنیای الکترونیک و دیجیتال همیشه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته است، چنان که اکنون نیز پرچمدار صنعت گوشی‌های هوشمند (از نظر میزان فروش) بوده و با داشتن سهم 21% از کل این بازار، در رتبه نخست می‌ایستد. البته، با وجود مستقل بودن این شرکت در بسیاری از جهات برای تولید گوشی های هوشمندش، هنوز سازنده حسگر اثر انگشت سامسونگ شرکت خارجی دیگری است.

سامسونگ در کنار رده تولیدکنندگی خود در صنعت گوشی‌های هوشمند همچون بسیاری دیگر از سازندگان، به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی اجزاء مورد نیاز برای ساخت یک گوشی‌ هوشمند اعم از حافظه رم، پردازنده، صفحه نمایش و بسیاری قطعات دیگر برای دیگر کمپانی‌ها محسوب می‌شود. با این تعاریف به نظر می‌رسد که خود این شرکت در تامین تمامی قطعات مورد نیاز خود کاملا مستقل است، در حالی که سازنده حسگر اثر انگشت سامسونگ هنوز یک شرکت خارجی است.

تولید حسگر اثر انگشت سامسونگ ، همچنان موضوعی قابل بحث

سیناپتیکس (Synaptics) شرکتی آمریکایی است که در زمین توسعه رابط‌های کاربری متخصص بوده و اکنون سازنده حسگر اثر انگشت سامسونگ به شمار می‌رود. شایعه‌های جدید از این خبر می‌دهند که سامسونگ که خود را در اکثریت بخش‌های خط تولید گوشی‌های هوشمندش مستقل می‌بیند، تصمیم گرفته تا وابستگی خود را به خارج از کمپانی رفته رفته به صفر نزدیک کرده و به همین منظور به عنوان اولین اقدام تصمیم گرفته تا پروژه ساخت حسگر اثر انگشت خود را آغاز کند. گفتنی است در کنار این بخش، همچنین بخشی برای توسعه هر چه بیشتر پردازنده‌ها، رابط‌های کاربری و دیگر اجزاء و قسمت‌های نرم افزاری و سخت افزاری شرکت در نظر گرفته شده است.

اگر شایعه این پروژه که از قرار معلوم از سال گذشته میلادی آغاز شده به واقعیت تبدیل شود، با کنار زدن سازنده حسگر اثر انگشت سامسونگ و رسیدن به استقلال در ساخت این قطعه، شرکت قادر خواهد بود تا آن را در گوشی‌های میان رده خود نیز استفاده کرده و به این نحو بازار فروش خود را به لطف ارائه یک سیستم امنیتی محبوب در گوشی‌های میان رده‌اش از این نیز بهتر کند. در ادامه این اتفاق، شاهد حضور سامسونگ در دیگر بخش‌های تامین قطعات مورد نیاز سازندگان گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

1395-08-21

دیدگاهتان را بنویسید