سرانجام ویکی لیکس به اشتباه خود اعتراف کرد

ویکی لیکس

سرانجام ویکی لیکس به اشتباه خود اعتراف کرد

ویکی لیکس (WikiLeaks) یکی از عوامل جنجال برانگیز هر موضوع خبری محسوب می‌شود و سابقه‌ای طولانی در ایجاد حواشی برای اشخاص و شرکت‌های مهم دارد اما به تازگی این سازمان از توییت نابه‌جای خود در مورد هیلاری کلینتون، با عنوان اشتباه یاد می‌کند و آن را از حساب توییتر خود حذف کرده است.

عملکرد محافظه کارانه ویکی لیکس مورد توجه رسانه‌ ها قرار گرفته است

ویکی لیکس در ماه جولای سال جاری میلادی (تیر ماه) تعداد بسیار زیادی شماره کارت اعتباری و امنیت اجتماعی متعلق به ایالات متحده را در وبسایت خود منتشر کرده بود. همچنین ماه بعد سایت whistleblower ایمیلی با هزاران لینک محتوی بد افزار را از سوی AKP، حزب حاکم ترکیه را پخش کرد. اما عصر یکشنبه، ویکی لیکس یک توییت نظرسنجی درباره سرفه‌های هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را به اشتراک گذاشت که این بار برای خود سازمان جنجال آفرین شد.

ویکی لیکس

حضور هیلاری کلینتون در روز شنبه با سرفه‌های متعدد و حرکات غیر معمولی صورت و بدن بهترین توضیح هستند برای:

  • آلرژی و مسائل شخصی
  • پارکینسون
  • ام اس
  • سر درد

اما ظاهرا سران ویکی لیکس از انتشار این پست پشیمان شده‌اند و آن را حذف کرده‌اند. آن‌ها اذعان دارند:

ما پست قبلی‌مان درباره نظر مردم راجع به دلیل حال نامساعد کلینتون را پاک کردیم چرا که دلایل بسیار متعددی برای آن می‌توان حدس زد.

اما این سازمان همچنان اخبار مربوط به کلینتون را پوشش می‌دهد و از او در حساب توییتر و وبسایت رسمی خود می‌نویسد. حذف توییت نظرسنجی ویکی لیکس ممکن است به دلایل دیگری صورت گرفته باشد، نظیر اخطار کلینتون و نزدیکانش به این سازمان برای جلوگیری از ایجاد حاشیه، یا تذکر دولت امریکا به منظور پیشگیری از تظاهرات و جو ناسالم انتخاباتی. به نظر شما چه عوامل دیگری می‌توانند سبب پشیمانی و حذف توییت اخیر ویکی لیکس از توییتر شده باشند؟ با خوانندگان گجت نیوز به تبادل نظر بپردازید.

1395-06-24

دیدگاهتان را بنویسید