سلاح ضد پهپاد DroneGun به جنگ قانون‌شکن‌ها می‌رود (ویدیو)

سلاح ضد پهپاد DroneGun

تماشا کنید: سلاح ضد پهپاد DroneGun به جنگ قانون‌شکن‌ها می‌رود

شاید پهپادها یکی از بهترین ابزاری باشند که امروزه در اختیار مردم قرار گرفته، اما نباید ویژگی‌های منفی این دستگاه‌های الکترونیکی کوچک را نادیده بگیریم. گسترش پهپادها و پیشرفته‌تر شدن آنها می‌تواند تا حد زیادی امنیت بسیاری از افراد خاص یا مناطق حساس همچون سازمان‌های دولتی و زندان‌ها را تهدید کند. همین موضوع نیز باعث شده تا شرکت استرالیایی DroneShield، دست به ساخت سلاح ضد پهپاد DroneGun بزند.

البته این احتمال وجود دارد که با دیدن سلاح ضد پهپاد DroneGun تصور کنید سازندگان نوعی بازوکا با موشک هدایت‌شونده را تولید کرده‌اند. اما اینطور نیست و روشی که این سلاح 6 کیلوگرمی برای منهدم کردن پهپادها استفاده می‌کند، شما را غافلگیر خواهد کرد. زمانی که با DroneGun، پهپاد مورد نظر را هدف بگیرید، هیچ موشک یا گلوله‌ای از این اسلحه به‌ظاهر مرگبار خارج نخواهد شد. در عوض، این سلاح با ایجاد اختلال در سیگنال بین فرستنده و گیرنده می‌تواند پهپاد را مجبور به فرود کند.

این وسیله جدید با بهره‌گیری از سنسور مخصوص شرکت DroneShield، توسط یک شخص کنترل شده و می‌‌تواند پهپادها را از فاصله 2 کیلومتری فرود آورد. به‌علاوه یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوبی که این سلاح ضد پهپاد دارد، دستور “بازگشت به خانه” است که به‌واسطه آن، امکان تشخیص محل صاحب پهپاد وجود خواهد داشت. همچنین سالم نگه داشتن این پهپاد و فرود ایمن آن می‌تواند مدرکی برای برخورد با متخلفین باشد.

به‌گفته پتیر جیمز (Peter James)، مدیر ارشد اجرایی شرکت استرالیایی DroneShiled، عرضه این سلاح به صورت عمومی انجام نخواهد شد و مسئولین شرکت تنها با افراد یا سازمان‌هایی قرارداد خواهند بست که صلاحیت قانونی استفاده از چنین ابزاری را داشته باشند. درواقع مشتریان اصلی این سلاح جدید، سازمان‌های نظامی و افراد خاص خواهند بود. ویدیویی که در ادامه قرار گرفته، عملکرد این محصول جدید را به‌خوبی نشان می‌دهد.

ویدیوی نحوه عملکرد سلاح ضد پهپاد DroneGun

1395-09-08

دیدگاهتان را بنویسید