سوپر اتومبیل فراری FXX-K Evo مجاز به حرکت در جاده‌ها نیست!

فراری FXX-K Evo

سوپر اتومبیل فراری FXX-K Evo مجاز به حرکت در جاده‌ها نیست!

سوپر اتومبیل فراری FXX-K Evo به تازگی معرفی شده است. این سوپر خودرو فراری به حدی سریع و قدرتمند است که مالک آن مجاز به حرکت دادن ماشین در جاده‌ها نیست.

فراری اتومبیل افسانه‌ای FXX-K را در اواخر سال 2014 معرفی کرد. این اتومبیل با ترکیب نوآور‌ی‌های تکنولوژیکی ساخته شده بود تا ارائه یک تجربه رانندگی کاملا متفاوت به راننده را تضمین کند. فراری در زمان معرفی این خودروی دارای موتور با قدرت هزار اسب بخار، که کمتر نمونه‌ای همچون آن پیدا می‌شود، اعلام کرد غول هیبریدی جدید این شرکت تسلیم ناپذیر است!

با گذشت دو سال از رونمایی FXX-K، فراری این محصول را ارتقا داد و در نهایت فراری FXX-K Evo را به دنیای سوپر اتومبیل‌ها معرفی کرد. در طراحی این خودرو از دنیای ماشین‌های مسابقه‌ای الگوبرداری شده است و همانند سایر اتومبیل‌های XX پیشین، هیچ راننده‌ای مجاز به استفاده از آن در جاده‌ها نیست. حتی خارج از برنامه اختصاصی در نظر گرفته شده برای فراری FXX-K Evo نیز قرار نیست از آن در مسابقات مختلف استفاده شود.

در طراحی فراری FXX-K Evo از طراحی مدل پیشین الهام‌گیری شده است تا محصولی مخصوص علاقه‌مندان به سوپر اتومبیل‌ها تولید شود. به عقیده فراری مهمترین ویژگی این محصول، استفاده از جدیدترین و نوآورانه‌ترین تکنولوژی‌های روز است که آن را از سایر سوپر اتومبیل‌ها که فقط بالا بردن سرعت را بلد هستند متمایز می‌کند.

فراری FXX-K Evo

قیمت فراری FXX-K Evo بیش از 3 میلیون دلار است

خریدار فراری FXX-K Evo باید سرمایه خیلی زیادی داشته باشد، چرا که مطمئنا به یک اتومبیل دیگر نیز برای رفت و آمدهای عادی نیاز خواهد داشت. نمی‌توان این ماشین را به راحتی به خیابان آورد و فراری، مسئولیت نگه داشتن آن را برای مالک خودرو به عهده دارد. تنها می‌توان در برخی محیط‌های کنترل شده با این غول دارای موتور هزار اسب بخار قدرت به رانندگی پرداخت. فراری قیمت محصول را اعلام نکرده است، اما با در نظر گرفتن قیمت 3 میلیون دلاری FXX-K می‌توان انتظار داشت قیمت فراری FXX-K Evo به مراتب بیشتر از این مبلغ باشد.

فراری FXX-K Evo

طراحی فراری FXX-K Evo تماما بر پایه قوانین آیرودینامیکی است. توضیح سبک طراحی آن به خاطر قوانین پیچیده فیزیک به کار رفته بسیار دشوار است، اما به طور خلاصه می‌توان گفت نیروی نیروی عمودی وارد شده به لاستیک تا 23 درصد در مقایسه با ورژن قبلی افزایش پیدا کرده است. در مقایسه با اتومبیل‌های عادی جاده، این افزایش 75 درصد است. حداکثر سرعت موتور فراری FXX-K Evo برابر 9 هزار و چهارصد دور در دقیقه است. امیدواریم فراری هر چه زودتر یک تست آزمایش حداکثر سرعت بر روی FXX-K Evo انجام بدهد.

1396-08-09

دیدگاهتان را بنویسید