طول عمر باتری گلکسی اس 8 چقدر است؟ رقابت اگزینوس و اسنپدراگون

مقایسه طول عمر باتری نسخه‌های اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس 8

همانطور که می‌دانید، سامسونگ دو نسخه از پرچمداران جدیدش را روانه بازار کرد؛ نسخه‌ای با پردازنده اگزینوس مخصوص بازارهای جهانی، و نسخه‌ای از جنس اسنپدراگون که محدود به کاربران ایالات متحده و چین است. اما طول عمر باتری گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) در هر نسخه چقدر است؟ آیا تفاوتی میان آنها وجود دارد؟

باتری گلکسی اس 8 سامسونگ همان ظرفیتی را دارد که گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) داشت؛ با این حال، با تست‌های انجام‌گرفته، طول عمر باتری اسمارت فون جدیدتر بیشتر از پرچمدار سال گذشته کره‌ای‌ها بود. با توجه به اینکه هر دو محصول از نمایشگری با رزولوشن بالا و پرمصرف بهره گرفته‌اند، مقایسه میزان عمر باتری آنها کار ساده‌تری بود و پردازنده 10 نانومتری گلکسی S8 توانست میزان ذخیره انرژی بیشتری نسبت به پردازنده 14 نانومتری گلکسی S7 داشته باشد.

طول عمر باتری گلکسی اس 8 نسخه اگزینوس بیشتر است

از مقایسه طول عمر باتری پرچمداران سال گذشته و امسال سامسونگ که بگذریم، به مقایسه نسخه های اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی اس 8 می‌رسیم. در حالی که سامسونگ نسخه‌ای از دردانه جدیدش را با پردازنده اسنپدراگون به ایالات متحده و بازار بزرگ چین فرستاده، اما عملکرد باتری آن نسبت به نسخه جهانی با پردازنده اگزینوس کمی کمتر شده است. باتری گوشی گلکسی اس 8 با اسنپدراگون 835 در تست‌های انجام گرفته توانست 7 ساعت و 30 دقیقه دوام داشته باشد اما از سوی دیگر، طول عمر باتری گلکسی اس 8 با پردازنده اگزینوس 8895 به 8 ساعت و 22 دقیقه رسید که تفاوتی غیر قابل چشم‌پوشی به حساب می‌آید.

طول عمر باتری گلکسی اس 8 چقدر است؟ رقابتی از جنس اگزینوس و اسنپدراگون

اگرچه هر دو بازه زمانی نشان می‌دهند که گلکسی اس 8 سامسونگ -برخلاف میان‌رده‌های امروزی با نمایشگر 1080 پیکسل- گوشی موبایلی با طول عمر بالا نیست، اما مشخص شد نسخه اگزینوس مدت زمان بیشتری برای کاربر روشن می‌ماند، در حالی که بقیه مشخصات کاملا با نسخه اسنپدراگون برابری می‌کنند. اما این تفاوت 10 درصدی (علی‌رغم استفاده از باتری مشابه) به چه دلیل رخ داده است؟ شاید جواب این سوال، تفاوت در طراحی دو چیپست باشد؛ پردازنده خانگی سامسونگ بر اساس هسته‌های Cortex-A53 ساخته شده در حالی که چیپست کوالکام از تکنولوژی Kryo 280 بهره برده است.

تفاوت دیگر، سرعت بیشتر پردازنده Snapdragon نسبت به Exynos است. پردازنده مخصوص چینی‌ها و آمریکایی‌ها (اسنپدراگون 835) در سرعت 1.9 تا 2.35 گیگاهرتز کلاک شده در حالی که چیپست نسخه جهانی (اگزینوس 8895) سرعتی مابین 1.7 تا 2.3 گیگاهرتز دارد. همین امر نیز باعث به وجود آمدن تفاوت‌هایی در طول عمر باتری گلکسی اس 8 در نسخه‌های مختلف شده است.

1396-01-30

دیدگاهتان را بنویسید