فایرفاکس مشغول آزمایش قابلیتی برای به تاخیر انداختن نمایش تب های مرورگر است

فایرفاکس مشغول آزمایش قابلیتی برای به تاخیر انداختن نمایش تب های مرورگر است

فایرفاکس مشغول آزمایش قابلیتی برای به تاخیر انداختن نمایش تب های مرورگر است

قابلیت به تاخیر انداختن موقتی که تحت عنوان snooze از آن نام برده میشود، در بسیاری از نرم افزارهای ایمیل، تنظیمات بخش آپدیت و دیگر نرم افزارهای اینترنتی به چشم می‌خورد. حالا به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان مرورگر فایرفاکس (Firefox) در حال آزمایش قابلیتی مشابه برای پنهان کردن موقتی و نمایش تب های این مرورگر در زمانی دیگر هستند.

در واقع این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که تب‌های زیادی را به طور همزمان باز می‌کنند و دسترسی به تعدادی از آنها برایشان در آن لحظه لزومی ندارد، باعث آسان‌تر شدن روند مدیریت استفاده از این مرورگر خواهد شد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برای پنهان شدن موقت یک تب و نمایش آن در زمانی دیگر، کافی است بر روی علامت زنگوله که یک حرف Z بر روی آن درج شده است، کلیک کنید.

سپس کادری زیر این آیکون باز می‌شود که اجازه می‌دهد زمان باز شدن بعدی آن تب را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این زمان‌ها که شامل گزینه‌هایی نظیر چند ساعت بعد، چند روز بعد و یا یک تاریخ و زمان اختصاصی می‌‌شوند، آن تپ به طور موقت پنهان خواهد شد و دیگر نمی‌توانید آن را ببینید. سپس با رسیدن به آن زمان تعیین شده، تب مورد نظر مجددا باز خواهد شد و به شکل یک تب معمولی در پس زمینه، شروع به بارگذاری خواهد کرد؛ در واقع این موضوع باعث می‌شود که شما بدون آن که نیازی به توجه به آن تب داشته باشید، در زمانی که دقیقا به آن نیاز دارید، در دسترس شما قرار بگیرد و با لود شدن در پس‌زمینه، مشکلی نیز از جهت حواس‌پرتی و به هم زدن روند کاری که در آن لحظه مشغول انجام دادن آن هستید، به وجود نخواهد آورد.

فایرفاکس مشغول آزمایش قابلیتی برای به تاخیر انداختن نمایش تب های مرورگر است

SnoozeTabs به زودی در نسخه‌های عمومی فایرفاکس قرار خواهد گرفت

این قابلیت که تحت عنوان SnoozeTabs در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهد شد، در حال حاضر به صورت آزمایشی قابل استفاده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این لینک و فعال کردن اکستنشن مخصوص این مرورگر، آن را امتحان کنند. این اکستنشن Test Pilot فایرفاکس برای تست قابلیت‌های جدید قبل از عرضه‌ی آنها به صورت عمومی به کار می‌رود و  در حال حاضر کاربران سیستم‌های عامل ویندوز، مک او اس و لینوکس می‌توانند آن را دریافت و بر روی کامپیوترهای خود نصب نمایند.

گفتنی است که در حال حاضر یکی از اکستنشن‌های گوگل کروم اجازه می‌دهد که کاربران از قابلیتی مشابه SnoozeTabs فایرفاکس بهره ببرند و از قرار معلوم و با توجه به امتیازات بالایی که کاربران به آن اهدا کرده‌اند، می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های این مرورگر نیز تبدیل شود. البته مراجعه به تاریخچه‌ی مرورگر و استفاده از قسمت هیستوری نیز برای دسترسی به تب‌های قبلا باز شده امکان‌پذیر خواهد بود، اما مطمئنا ارائه‌ی چنین ابزاری می‌تواند سرعت و دقت اجرای آن را به شدت بالاتر ببرد.

1395-12-06

دیدگاهتان را بنویسید