قابلیت تشخیص چهره جایگزین تاچ آی دی در آیفون 8 خواهد شد

قابلیت تشخیص چهره

قابلیت تشخیص چهره جایگزین تاچ آی دی در آیفون 8 خواهد شد

کمتر از یک هفته دیگر تا رویداد اهالی کوپرتینو و رونمایی از گوشی آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) باقی مانده است. امروز خبری مبنی بر قابلیت تشخیص چهره این گوشی منتشر شد.

وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) در گزارشی اعلام کرد که اپل از قرار دادن حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش بی‌حاشیه آیفون خود منصرف شده است. همانطور که می‌دانید، پس از حذف دکمه فیزیکی هوم، مهندسان این شرکت در تلاش بودند تا سنسور تاچ آی دی را به صورت یکپارچه در صفحه نمایش OLED آیفون خود قرار دهند.

متاسفانه این کار برخلاف تصور اهالی کوپرتینو به راحتی امکان‌پذیر نیست و به علت کمبود وقت اجرای چنین ایده‌ای به پرچمداران نسل بعد موکول شد. با این حال آیفون 8 اپل این امکان را به کاربران می‌دهد تا گوشی را به روش‌های دیگر نظیر پسورد و پین کد آنلاک کنند.

با این حال برخی منابع نزدیک به کمپانی اپل اعلام کرده‌اند که در آیفون امسال شاهد قرارگیری قابلیت جدید تشخیص چهره هستیم که در واقع جایگزین حسگر اثر انگشت خواهد شد. این منابع اعلام کرده‌اند علت تاخیر در آغاز تولید آیفون 8 همین موضوع بوده است و علی رغم تلاش کارشناسان، یکپارچه‌سازی سنسور مذکور با پنل OLED میسر نشد.

اما این عدم موفقیت منجر به تغییر موضع اهالی کوپرتینو مبنی بر استفاده از پنل‌های OLED نشد، چرا که آنها نمی‌خواستند از رقیب همیشگی خود عقب باشند. با این حال پنل‌های مربوط به آیفون اپل که توسط یکی از زیر شاخه‌های سامسونگ در ویتنام ساخته می‌شوند با صفحه گوشی‌های سامسونگ فرق دارند. پنل تاچ در این صفحات در بخش بیرونی تعبیه می‌شود.

علاوه بر این پروسه طراحی و تولید گوشی آیفون اپل بسیار پیچیده‌تر از سامسونگ بوده و شامل لایه‌های مختلف چسب و مواد خاص می‌شود. به همین خاطر کیفیت ساخت و کارکرد آیفون‌ها معمولا بهتر از محصولات رقیب است و خطای کمتری در آنها دیده می‌شود. حالا باید دید قابلیت تشخیص چهره احتمالی در آیفون 8 چه عملکردی از خود نشان خواهد داد.

1396-06-17

دیدگاهتان را بنویسید