قدرتمندترین توربین بادی جهان را بشناسید + ویدیو

با قدرتمندترین توربین بادی جهان آشنا شوید

با قدرتمندترین توربین بادی جهان آشنا شوید

توربین های بادی کم توان، جهت تامین انرژی مورد نیاز بشر نه تنها کافی نیستند، بلکه به دلیل هزینه بالای ساخت آنها، توجیه اقتصادی خود را نیز از دست می‌دهند. بسیاری از شرکت های سازنده توربین بادی ، سعی کرده‌اند با بهینه‌سازی محصولات خود، آنها را قدرتمندتر کنند. در همین راستا، شرکت آلمانی Enercon با تولید توربین بادی و قدرتمند E-126 ، نه تنها به این هدف رسیده، بلکه موفق به ساخت قدرتمندترین توربین بادی جهان نیز شده است.

قدرتمندترین توربین بادی جهان یکی از مرتفع‌ترین‌ها نیز هست

توربین E-126 شرکت Enercon در واقع قدرتمندترین توربین بادی ساحلی جهان است. این توربین علاوه بر قدرتمندتر بودن، یکی از بلندترین توربین های جهان نیز لقب گرفته است. توربین بادی E-126 با در نظر گرفتن تیغه‌های آن، در حدود 200 متر ارتفاع دارد. این ارتفاع را اگر بخواهیم روی زمین در نظر بگیریم، تقریبا با طول دو زمین بازی راگبی (فوتبال آمریکایی) برابری می‌کند. قطر قسمت چرخان این توربین نیز 126 متر است. وزن این توربین به همراه کلیه امکانات آن هم چیزی حدود 6000 تن برآورد شده است.

همانطور که گفتیم، این توربین مرتفع، قدرتمندترین توربین بادی جهان بوده و توان خروجی آن در حدود 7.5 مگاوات است. این توان، قادر است به طور میانگین، برق مورد نیاز 5 هزار خانوار را تامین کند و به همین دلیل، قدرتمندترین توربین بادی ساحلی جهان به حساب می‌آید.

جالب است بدانید حدود 100 تا 120 نفر در ساخت این توربین دخیل هستند و بالغ بر 14 میلیون دلار جهت ساخت و نصب آن هزینه می‌شود. این توربین توسط شرکت آلمانی Enercon طراحی و ساخته شده و اولین نمونه آن در سال 2007 میلادی در یکی از سواحل شهر بندری امدن (Emden) آلمان نصب شده است.

11 نمونه از این توربین در سال 2010 در اولین مزرعه بادی جهان در بلژیک نصب شد و به طور میانگین تامین برق 55 هزار خانوار را بر عهده گرفت. همچنین نمونه‌هایی از این توربین در دیگر مناطق اروپا از جمله مزرعه بادی سوئد، پارک بادی هلند و مزرعه بادی فرانسه نیز نصب شده یا در آینده‌ای نزدیک نصب می‌شوند.

جهت آشنایی بیشتر با قدرتمندترین توربین بادی جهان ، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

1395-09-15

دیدگاهتان را بنویسید