قیمت آیفون 10 در ایران کاهش پیدا کرد؛ سقوط ناگهانی قیمت آیفون ایکس در بازار ایران

قیمت آیفون 10 در ایران

قیمت آیفون 10 در ایران کاهش پیدا کرد؛ سقوط ناگهانی قیمت آیفون ایکس در بازار ایران

قیمت آیفون 10 در ایران با کاهش شدیدی همراه شد. این در حالی است که گفته شده گوشی های آیفون ایکس (iPhone X) قاچاق هستند و با اجرای طرح رجیستری، فعال نمی‌شوند.

در روزهای گذشته شاهد فروش آیفون 10 (iPhone X) در بازار ایران با قیمت‌های نجومی و عجیب و غریبی بودیم. البته این اتفاق همیشه برای گوشی های جدید اپل در ایران رخ می‌دهد و همواره در ابتدای ورود این گوشی‌ها به بازار کشورمان، قیمت‌های کاذبی بر روی آن‌ها گذاشته می‌شود. آیفون 10 اپل نیز از این قاعده مستثنی نبود و با قیمت‌های نزدیک به 4 برابر ارزش واقعی و البته در تعداد محدود به فروش می‌رسید. این در حالی است که مسئولان اعلام کردند این گوشی‌ها به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند و با اجرای طرح رجیستری، در شبکه مخابراتی فعال نمی‌شوند.

سقوط ناگهانی قیمت آیفون 10 در ایران

حالا با فروکش کردن تب سنتی روزهای اولیه ورود گوشی های آیفون، قیمت آیفون 10 در ایران با کاهش شدیدی روبرو شده و کم کم به سمت ارزش واقعی خود نزدیک می‌شود. بر اساس گزارش‌های به دست آمده، آیفون ایکس اپل در حال حاضر با قیمت 5.5 میلیون تومان پیش فروش شده و در روز 27 آبان‌ماه به خریداران تحویل داده می‌شود. همچنین قیمت مدل 256 گیگابایتی به صورت تحویل فوری از 18 میلیون به 8 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت مدل 64 گیگابایتی از 15 میلیون به 7 میلیون و 350 هزار تومان رسیده است.

کارشناسان بر این باورند که قیمت آیفون 10 در ایران مجددا کاهش پیدا خواهد کرد و پرچمدار جدید اپل، کم کم به قیمت واقعی خود یعنی حدود 4 میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون تومان نزدیک می‌شود.

1396-08-16

دیدگاهتان را بنویسید