مشخصات چیپست اسنپدراگون 835 افشا شد

مشخصات چیپست اسنپدراگون 835 افشا شد؛ احتمال حضور در گلکسی اس 8

صبح امروز، مشخصات چیپست اسنپدراگون 835 شرکت کوالکام همراه با یک چیپست دیگر به نام اسنپدراگون 660 در یک وبسایت چینی منتشر شد. هرچند کوالکام هنوز واکنشی به این لیست مشخصات نداده است، اما گفتنیست که این نسل از چیپ های موبایلی کوالکام، کاملا بهبود یافته‌تر از نسل‌های گذشته شده است.

سامسونگ و کوالکام چندی پیش از چیپست قدرتمند مخصوص گوشی های هوشمند پرچمدار سال آینده میلادی، چیپست اسنپدراگون 835 رونمایی کردند. ولیکن در این مراسم، به جز آن که گفته شد این چیپست همراه با تکنولوژی 10 نانومتری FinFET تولید شده و چندین مشخصات جزئی دیگر نیز از این چیپست اعلام شد، متاسفانه مشخصات اصلی آن اعلام نشد.

چیپست اسنپدراگون 835 ، هشت هسته‌ای شد

حال یک سند در چین انتشار یافته که به نظر می‌رسد مربوط به چیپست اسنپدراگون 835 باشد. به نقل از این سند، چیپست جدید شرکت کوالکام به جای 4 هسته، از 8 هسته پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین Qualcomm Snapdragon 835، بر خلاف نسل‌های گذشته خود SD820 / 821 از هشت هسته استفاده خواهد کرد.

یک قطعه پردازشگر گرافیکی جدید نیز به نام آدرنو 540 همراه با این چیپ موبایلی قدرتمند و مدرن خواهد بود. همچنین با استفاده از این چیپ، تکنولوژی UFS 2.1 را نیز در اختیار خواهید داشت که نسل جدیدی از حافظه‌های فلش یونیورسال خواهد بود. نسخه 2.1 حافظه فلش یونیورسال تایید می‌کند که نسبت به نسل گذشته خود به مراتب بهبود یافته‌تر شده و قرار است امنیت داده‌ها را از طریق استفاده از رمزنگاری‌های خطی بین چیپست و خود تامین کند.

مشخصات چیپست اسنپدراگون 835

مشخصات چیپست اسنپدراگون 835

احتمال حضور پرچمدار چیپست‌های اسنپدراگون در گلکسی اس 8 سامسونگ

سند به بیرون درز کرده همچنین اشاره می‌کند چیپست اسنپدراگون 835 با آغاز سه ماهه نخست سال 2017 در گوشی‌های جدید قرار خواهد گرفت و گلکسی اس 8 سامسونگ می‌تواند نخستین گوشی هوشمندی در دنیا باشد که به این تراشه جدید کمپانی کوالکام مجهز خواهد بود.

در این سند ما همچنین می‌توانیم اطلاعاتی را در خصوص یک چیپست جدید دیگر از سوی شرکت کوالکام به نام اسنپدراگون 660 ببینیم که به گفته این تصویر در سه ماهه دوم سال 2017 در گوشی های هوشمند جا خوش خواهد کرد. چیپست اسنپدراگون 660 نیز همانند برادر قدرتمند و بزرگ‌تر خود از پردازنده‌ای 8 هسته‌ای بهره می‌برد که با پردازشگر گرافیکی آدرنو 512 و پشتیبانی از UFS 2.1 همراه خواهد بود. هرچند که این چیپست مبتنی بر پردازش 14 نانومتری تولید خواهد شد.

1395-09-03

دیدگاهتان را بنویسید