هدست واقعیت مجازی اینتل تا اوایل سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود

هدست واقعیت مجازی اینتل

هدست واقعیت مجازی اینتل تا اوایل سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود

امروز مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل، برایان کرانیچ (Brian Krzanich) در خلال نمایشگاه CES 2017 از برنامه‌های این شرکت برای عرضه هدست واقعیت مجازی اینتل با نام پروژه Alloy تا اوایل سال آینده میلادی خبر داد. براساس اطلاعات رسمی، این کمپانی بزرگ برای توسعه هدست خود از بهترین تولیدکنندگان فعال در حوزه تکنولوژی کمک گرفته است.

خبر خوب این است که هدست واقعیت مجازی اینتل به صورت متن باز در اختیاز کاربران قرار می‌گیرد:

ما متعهد می‌شویم که پروژه Alloy را به پلتفرمی متن باز تبدیل کنیم.

درگذشته نیز متن باز بودن این پروژه قابل پیش‌بینی بود. اما این سوال ذهن بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است: چه کسی مسئول ساخت هدست واقعیت مجازی اینتل خواهد بود؟

تولید هدست واقعیت مجازی اینتل از اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود

اگرچه شرکت‌های مطرح و توانمند بسیاری در بازار فعالیت دارند، اما شاید انتخاب اینتل بیش از هر چیزی مهم باشد. هرچند نباید تصور کنید که کمپانی‌های بزرگ برای ساخت این هدست صف کشیده‌اند! به عنوان مثال می‌توان گفت که شرکت ایسوس، اینتل را در ساخت این هدست یاری نخواهد کرد چرا که احتمالا شرکت ایسر، برنامه‌هایی برای تولید هدست واقعیت مجازی داشته باشد.

این در حالی‌ست که پیشتر، هدست های واقعیت مجازی قدرتمند و خوبی همچون اچ تی سی وایو (HTC Vive VR) و اوکولوس ریفت (Oculus Rift) امتحان خود را پس داده و طرفداران زیادی دارند. به هر صورت باید منتظر ماند و دید که اینتل چگونه با تولیدکنندگان سرسخت این حوزه رقابت خواهد کرد.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

1395-10-16

دیدگاهتان را بنویسید