ویدیوی تایم لپس زیبا از میزان تغییر و رشد شهرهای چین در 33 سال اخیر

رشد شهرهای چین

ویدیوی تایم لپس زیبا از میزان تغییر و رشد شهرهای چین در 33 سال اخیر

در این مطلب، ویدیوی تایم لپسی را مشاهده می‌کنید که از تصاویر ماهواره‌ای از سال 1984 تاکنون تهیه شده و رشد شهرهای چین در طول این سال‌ها را نشان می‌دهد.

چینی‌ها در طول سالیان گذشته به طور قابل توجهی، رشد جمعیت و رشد صنعتی را تجربه کرده‌اند. این تصاویر ماهواره‌ای از شهرهای بزرگ چین نشان می‌دهند که چگونه چشم انداز آن‌ها از سال 1984 میلادی تا به امروز تغییر کرده است. در این ویدیوی تایم لپس می‌توانید میزان تغییر و رشد جمعیت در 7 مورد از شهرهای بزرگ چین را مشاهده کنید.

رشد شهرهای چین

شهر شانگهای (Shanghai) اکنون با جمعیت 24 میلیون نفر، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. نانجینگ (Nanjing)، شهری با تاریخ غنی بوده و زمانی به عنوان پایتخت سلسله‌های معروف چین از جمله سلسله مینگ شناخته می‌شد. گوانگژو (Guangzhou) یکی از بزرگترین شهرهای ارتباطی چین بوده و به شهری با ساکنانی از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف تبدیل شده است. شهر چنگ دو (Chengdu) به عنوان مرکز حمل و نقل در غرب چین عمل می‌کند و شهر شنژن (Shenzhen) نیز در اصل یک روستای ماهی‌گیری کوچک بود که اکنون به یکی از ثروتمندترین شهرهای چین تبدیل شده است. شهر هانگژو (Hangzhou) که زمانی توسط مارکوپولو به عنوان شهری از بهشت معرفی شده بود به خاطر فرهنگ غنی و ساختار خوب و منظمش قابل ستایش است. و در نهایت پکن (Beijing) پایتخت چین و مرکز اقتصادی و سیاسی این کشور است که در سال 2008 میزبانی المپیک تابستانی را بر عهده داشت. همچنین این شهر در سال 2022 نیز از المپیک زمستانی میزبانی خواهد کرد.

ویدیوی تایم لپس از رشد شهرهای چین در 33 سال اخیر

1396-05-15

دیدگاهتان را بنویسید