پلتفرم یکپارچه دولت همراه رونمایی شد

دولت همراه

پلتفرم یکپارچه دولت همراه رونمایی شد

در حاشیه مراسم رونمایی از فاز اول بهره‌برداری پروژه های خدمات الکترونیکی و همراه دولت و توسط وزیر ارتباطات از پلتفرم یکپارچه دولت همراه رونمایی شد.

سید محمود واعظى، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آخرین روزهاى وزارت خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آغاز یک حرکت عظیم دیجیتالى را با ارائه خدمات دولت همراه (#4*) اعلام نمود.

بنا بر این گزارش، با یکپارچه‌سازی کانال‌های دسترسی همراه شامل کدهای دستوری (USSD)، پیامک (SMS)، پیام صوتی (VMS)، تلفن گویا (IVR) و برنامه‌های کاربردی همراه (Mobile App)، احراز هویت موبایلی (m-ID) شبکه های اجتماعی (SN) و NFC تمامی سازمانها و نهادهای دولتی، عمومی و حاکمیتی را قادر خواهد کرد تا انواع خدمات خود شامل خدمات محتوایی، استعلامات، درخواست و شکایات، پرداخت و غیره را به مخاطبان شامل سازمان‌ها و نهادهای دیگر، کسب و کارها، کارمندان و شهروندان ارائه دهند.

دولت یازدهم با این پلتفرم یکپارچه که با شعار «شفافیت در ارائه خدمات دولتی و عمومی به مخاطبان» طراحی و پیاده‌سازی شده و دارای سازوکارهای لازم جهت بهره‌وری در فرایندهای تصمیم‌سازی است، می‌تواند به جبران عقب ماندگی‌های دولت الکترونیک در سال‌های گذشته و بهبود ارائه خدمات به مردم و ارتقا مشارکت الکترونیکی در زمانی کوتاه بپردازد.

یکپارچه شدن خدمات دولتی با استفاده از پلتفرم دولت همراه

گفتنی است با استفاده از این پلتفرم، خدمات دولتی از حالت جزیره‌ای به مدل یکپارچه درآمده و این مهم ضمن ایجاد اعتماد و اطمینان در مخاطبین، توسعه‌پذیری ارائه خدمات به صورت متمرکز را ممکن می‌کند. به طور مثال هر استان با کد مخابراتی خود قابل فراخوانی بوده (استان قزوین: #028*4*) و سازمان‌ها نیز با شماره‌های تلفن خود (تامین اجتماعی: #1420*4*) فراخوانی می‌شوند.

به طور مثال خدمات یکپارچه تامین اجتماعی، از طریق کلیه اپراتورهای کشور بر بستر این پلتفرم (#1420*4*) همچون استعلامات، نوبت‌دهی، استحقاق درمان، فیش مستمری و آخرین سابقه بیمه و نیز دیگر کانال‌های پلتفرم مذکور قابل دسترسی هستند که این مهم می‌تواند موجبات تسهیل دسترسی به خدمات، کاهش ترافیک، کاهش آلاینده‌ها، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های سازمان های دولتی و عمومی و در نتیجه افزایش GDP کشور شود.

در پایان قابل ذکر است هم اکنون خدمات استانداری های کشور و سازمان‌هایی چون سازمان تامین اجتماعی، سازمان ثبت احوال، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان استاندارد کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، صندوق کارآفرینی امید، سازمان مناطق آزاد و دیگر دستگاه های دولتی و عمومی بر این بستر، قابل ارائه و از طریق کلیه اپراتورهای موبایل در دسترس هستند.

1396-05-10

دیدگاهتان را بنویسید