چراغ جلوی جدید مرسدس با قابلیت نمایش اطلاعات بر روی جاده معرفی شد

چراغ جلوی جدید مرسدس

چراغ جلوی جدید مرسدس با قابلیت نمایش اطلاعات بر روی جاده رونمایی شد

شرکت خودروسازی مرسدس بنز از طرح جدید چراغ جلوی پیشرفته خود رونمایی کرد. چراغ جلوی جدید مرسدس توانایی نمایش خطرهای احتمالی را به صورت یک تصویر اچ دی بر روی جاده دارد. این فناوری، کمک بصری با وضوح بالایی است که بر روی جاده تابیده شده و به کمک رانندگان می‌آید.

امروزه فناوری‌های تجربی چراغ جلو بسیار پیشرفت کرده و شاهد معرفی تکنولوژی‌های جدید در این حوزه از دنیای خودروها هستیم. در همین راستا، شرکت خودروسازی مرسدس بنز نیز از یک مجموعه مفهومی جدید برای چراغ‌های جلو رونمایی کرده است. چراغ جلوی جدید مرسدس علاوه بر توزیع نور متناسب با شرایط محیط، کمک‌های بصری با وضوح بالایی مانند خط عابر پیاده را بر روی جاده می‌تاباند و به این ترتیب رانندگی ایمن تر و راحت‌تری را برای رانندگان در اختیار قرار میدهد.

این فناوری جدید با نام دیجیتال لایت (Digital Light) شناخته می‌شود و در آن از دو میلیون پیکسل استفاده شده که می‌توانند با کمک الگوریتم‌ها و به‌کارگیری حسگرهای تحلیل‌کننده‌ی محیط اطراف خودرو، درخشش خود را نسبت به شرایط تغییر دهند. به عنوان مثال این سیستم در هنگام مواجهه با یک دوچرخه‌سوار برای جلوگیری از تار شدن دید، نور خود را کاهش می‌دهد.

چراغ جلوی جدید مرسدس

البته در گذشته نیز تکنولوژی مشابهی در سیستم‌های چراغی که توسط شرکت فرانهوفر و مرسدس تولید شده بود، به کار گرفته شد؛ اما این سیستم جدید به واسطه‌ی توانایی کنترل میلیون‌ها پیکسل به صورت جداگانه، دستاورد جدید و فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

چراغ جلوی جدید مرسدس به پیدا کردن مسیر درست کمک می‌کند

علاوه بر آن، چراغ جلوی جدید مرسدس از قابلیت نمایش تصاویر اجسام متفاوت بر روی جاده برخوردار است. به عنوان مثال، دیجیتال لایت می‌تواند با کمک اطلاعات جمع‌آوری شده به وسیله‌ی حسگرهای خودرو، هنگام نزدیک شدن به تقاطعی از خیابان‌های ناشناس به راننده کمک کند تا از روی علامت به نمایش در آمده بر روی جاده مسیر خود را پیدا کرده و به سمت مقصد پیش بروند.

چراغ جلوی جدید مرسدس

از دیگر قابلیت‌های این سیستم، نمایش نوارهای نوری است که عرض دقیق خودرو را نشان می‌دهد و در زمان عبور از جاده‌ها و شکاف‌های باریک به کمک راننده می‌آید. همچنین این تکنولوژی هنگام نزدیک شدن به عابر پیاده‌ای که منتظر عبور از خیابان است، یک خط عابر را برای وی به نمایش در می‌آورد و به فرد برای عبور از خیابان‌های تاریک کمک می‌کند. در حال حاضر، چراغ جلوی جدید مرسدس تنها یک طرح مفهومی است و این شرکت بزرگ خودروسازی در نظر دارد تا آن را به زودی در چند خودروی خود به کار ببرد.

فناوری دیجیتال لایت در چراغ جلوی جدید مرسدس بنز

1395-09-14

دیدگاهتان را بنویسید