گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس سامسونگ سال آینده عرضه می‌شود

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس سامسونگ سال آینده عرضه می‌شود

گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس سامسونگ (Samsung Galaxy X)، محصولی انقلابی خواهد بود که احتمالا در سال 2018 میلادی، به صورت رسمی روانه بازار می‌شود.

شکی در واقعی بودن گوشی انعطاف پذیر گلکسی ایکس نیست؛ اما یک سوال مهم وجود دارد: این محصول متفاوت چه زمانی عرضه می‌شود؟ سامسونگ از اولین سازندگانی بود که در کنار ال جی، گلکسی راند را به عنوان موبایلی با نمایشگر خمیده روانه بازار کرد.

اگرچه اپل و ال جی نیز در کنار سایرین، برنامه‌های خاص خود برای توسعه گوشی های انعطاف پذیر را دارند، اما گلکسی X احتمالا اولین محصول هوشمندی خواهد بود که به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

سپتامبر گذشته، کو دونگ جین (Ko Dong-jin)، رییس بخش موبایل سامسونگ، از برنامه‌های شرکت برای عرضه یک اسمارت فون انعطاف پذیر در سال 2018 خبر داد. در حال حاضر منابع مختلف می‌گویند “Samsung Display” موفق به توسعه پنلی با انحنای 1.0R شده است که می‌توان آن را همانند یک کاغذ، به طور کامل به سمت داخل تا کرد.

به نظر می‌رسد مهندسان از مواد پلاستیکی برای ساخت صفحه نمایش انعطاف پذیر استفاده خواهند کرد. هرچند طی ماه‌های گذشته، کره‌ای‌ها پتنت‌های مرتبط با گوشی های خمیده بسیاری را ثبت کرده‌اند که باید منتظر ماند و دید چه تعداد از آنها در گلکسی ایکس استفاده می‌شود.

یکی دیگر از دلایلی که سامسونگ قصد عرضه این تلفن هوشمند را دارد، باز داشتن اپل و ال جی از عرضه اولین اسمارت فون منعطف است. اخیرا اپل پتنت آیفون تاشو را در آمریکا ثبت کرده و به نظر می‌رسد ال جی نیز شرکت تامین‌کننده پنل‌های آن خواهد بود.

در حال حاضر، ال جی دیسپلی قصد عرضه اولین پنل تاشو خود با انحنای 2.5R در سال 2018 را داشته و پنل منعطف آن با انحنای 1.0R، سال 2019 از راه خواهد رسید. گفته می‌شود این شرکت کره‌ای هم طی سال‌های آینده، تلفن هوشمند تاشونده اختصاصی خود را روانه بازار می‌کند.

1396-09-13

دیدگاهتان را بنویسید