آشنایی با دیتا تایپ Symbol در زبان جاوا اسکریپت

آشنایی با دیتا تایپ Symbol در زبان جاوا اسکریپت


زبانی از نوع زبان های اسکریپتینگ وجود دارد تحت عنوان ECMAScript که یک زبان استاندارد بین المللی است که تمامی مرورگرها از آن پشتیبانی می کنند و زبان هایی همچون JavaScript, JScript, ActionScript و … نمونه هایی از زبان هایی هستند که از روی ECMAScript پیاده سازی شده اند.

در نسخه ی ECMAScript 6.0 که در ماه ژوئن سال 2015 به دنیا عرضه شد، شاهد یکسری ویژگی های جدیدی هستیم که از آن جمله می توان به دیتا تایپ Symbol اشاره کرد. جهت ساخت یک متغیر از جنس Symbol، به صورت زیر عمل می کنیم:

var mySymbol = Symbol();  

در نمونه کد فوق، متغیری داریم تحت عنوان mySymbol که تایپ آن از نوع دیتا تایپ Symbol است. اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم که این دیتا تایپ چه وظیفه یی بر عهده دارد، بایستی بگوییم زمان هایی که بخواهیم برخی پراپرتی های آبجکت ها منحصر به فرد بوده، از بین نروند و از همه جای اپلیکیشن قابل دسترسی باشند، از سمبل ها استفاده می کنیم.

با توجه به این که در حال حاضر آن طور که باید و شاید از نسخه ی ششم ECMAScript در تمامی مرورگرها پشتیبانی نمی شود و از سوی دیگر این مبحث برای برنامه نویسان مبتدی خیلی ضروری نیست، تمرکز زیادی در این بخش از آموزش روی این نوع دیتا تایپ نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید