آمارهای جدید از میزان فروش گوشی ها از غلبه هواوی بر اپل خبر دارند

میزان فروش گوشی ها

آمارهای جدید از میزان فروش گوشی ها از غلبه هواوی بر اپل خبر دارند

دو مرکز معتبر IDC و Strategy Analytics با انتشار گزارشی تازه از میزان فروش گوشی ها در سه ماهه سوم 2018، از رکود در بازار موبایل خبر دادند. این گزارش‌ها، جایگاه شرکت‌های مختلف را نیز مشخص می‌کند.

مطابق با اطلاعات منتشرشده توسط “IDC” و همین‌طور جدیدترین مطالعات “Strategy Analytics”، صنعت تلفن های هوشمند در رکورد قرار گرفته است. گزارشی که این مراکز معتبر به صورت هم‌زمان از آمار فروش گوشی های موبایل طی سه ماهه سوم 2018 منتشر کرده‌اند، این ادعا را تایید می‌کند. شاید برخی اعداد در این گزارش‌ها با یکدیگر متفاوت باشد، اما کلیت آنها یکسان است. ظاهرا میزان فروش گوشی ها در مقایسه با همین زمان در سال گذشته، با کاهش 6 تا 8 درصدی، کمتر شده است و شرکت‌های مختلف تنها 355 تا 360 میلیون دستگاه را در ماه‌های جولای تا سپتامبر روانه بازار کرده‌اند.

این چهارمین دوره متوالی است که بازار تلفن های هوشمند که همیشه پرجنب‌وجوش و پرتلاطم بود، رکورد را تجربه می‌کند. همین موضوع نیز باعث شده است تا محققان بازار نسبت به احیای سریع و قابل توجه بازار همانند قبل، تردید داشته باشند. البته، ظاهرا مسائلی همچون «نرخ تعویض طولانی‌تر دستگاه، انباشت موجودی کالا در چندین منطقه و فقدان طراحی یا سخت افزار نوآورانه» گریبان‌گیر همه تولیدکنندگان اصلی نیست.

به طور مشخص، هواوی و شیائومی وضعیت بهتری در مقایسه با گذشته داشته و افزایش عرضه 32 و 30 درصدی گوشی های هوشمند آنها در سه ماهه سوم 2018 در مقایسه با سه ماهه سوم 2017، نشان از عملکرد بسیار خوب آنها دارد. مطابق با گزارش‌های موجود نیز این افزایش فروش باعث شده است تا هواوی با عرضه 5 میلیون گوشی بیشتر در مقایسه با اپل، باز هم در جایگاه دومین تولیدکننده برتر تلفن های همراه در جهان باشد.

میزان فروش گوشی ها

سامسونگ هم‌چنان در جایگاه نخست برترین تولیدکننده تلفن های هوشمند قرار دارد، اما میزان فروش گوشی ها توسط این شرکت با کاهش 13 درصدی همراه بوده است. به علاوه، سهم بازار سامسونگ در این بازه زمانی، از 21.2 به 20.1 درصد رسیده است. اگرچه گفته می‌شود گلکسی نوت 9 فروش خوبی داشته، اما سامسونگ باید میان‌رده‌های قوی‌تر و بهتری را برای عرضه در بازار در نظر بگیرد. در سوی دیگر، هواوی با کمک زیربرند آنر، مجموعه‌ای مناسب از محصولات پرچمدار و اقتصادی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. در پایان، کمپانی اوپو نیز علی‌رغم عرضه گوشی های کمتر، هم‌چنان در جایگاه پنجمین تولیدکننده قرار دارد. ظاهرا گوشی هایی همچون R17 و Find X نیز با طراحی منحصر به فرد خود، در حال بهبود اوضاع فروش این کمپانی چینی هستند.

1397-08-12

دیدگاهتان را بنویسید