آپدیت اندرویدز7 گلکسی اس 7 قابلیت ژست حرکتی سنسور اثر انگشت دارد

ژست حرکتی سنسور اثر انگشت

آپدیت اندروید نوقا قابلیت ژست حرکتی سنسور اثر انگشت را برای سری گلکسی همراه دارد

انتشار به‌روزرسانی اندروید 7 نوقا برای گوشی‌های قدرت گرفته از پلتفرم موبایلی گوگل بالا گرفته و کمتر روزیست که خبری در این رابطه منتشر نشود. در همین حال هرچند سامسونگ از چند هفته پیش روند انتشار آپدیت اندروید نوقا را برای گوشی‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج تحت برنامه Galaxy Beta آغاز کرده، با این حال به نظر می‌رسد نسخه نهایی این به‌روزرسانی به مراتب قابلیت‌های بیشتری همچون ژست حرکتی سنسور اثر انگشت را همراه داشته باشد.

همان‌طور که در جریان هستید، پیش‌تر از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در گوشی‌های هوشمند، تنها برای احراز هویت و باز کردن قفل صفحه نمایش استفاده می‌شد، با این حال گوگل در سری پیکسل از طرحی به نام  ژست حرکتی سنسور اثر انگشت پرده برداشت که زیر ساخت آن در اندروید 7 نوقا چیده شده است.

احتمالا سامسونگ از قابلیت ژست حرکتی سنسور اثر انگشت در گلکسی اس 8 نیز استفاده خواهد کرد

به زبان ساده ژست حرکتی سنسور اثر انگشت یعنی آنکه این قطعه در زمان باز بودن قفل نمایشگر گوشی هم فعال بوده و مانند یک کلید سخت‌افزاری عمل خواهد کرد. شرکت‌های تولید‌کننده، بسته به سلیقه خود می‌توانند کارایی مختلفی را با بهره‌گیری از این قابلیت برای سنسور اثر انگشت تعبیه کنند. به عنوان مثال در زمان سوایپ روی سنسور اثر انگشت گوشی‌های پیکسل گوگل از بالا به پایین، نوار اعلانیه‌ها پدیدار می‌شود.

ناگفته نماند که قابلیت ژست حرکتی سنسور اثر انگشت توسط یکی از تست‌کنندگان نسخه پیش‌نمایش آپدیت اندروید نوقا بر روی گلکسی اس 7 اج ارائه شده، از این رو هنوز سرنوشت تعبیه آن در نسخه نهایی به‌روزرسانی مذکور مشخص نیست؛ حال آنکه احتمالا این به‌روزرسانی باعث بهبود عملکرد پرچمداران سامسونگ به خصوص نسخه مجهز به اسنپدراگون 820 آن خواهد شد.

1395-09-28

دیدگاهتان را بنویسید