آژانس فضایی چین از آمادگی برای ارسال انسان به ماه خبر داد

ارسال انسان به ماه

آژانس فضایی چین از آمادگی برای ارسال انسان به ماه خبر داد

آژانس فضایی چین از آمادگی خود برای ارسال انسان به ماه خبر داد. طبق اعلام رسانه‌های دولتی چین این جدیدترین برنامه اکتشافاتی بلندپروازانه این کشور است.

چینی‌ها در حال انجام کارهای مقدماتی برای ارسال انسان به ماه است. چین پس از شوروی سابق و ایالات متحده آمریکا در سال 2003، سومین کشوری بود که با موفقیت و به وسیله موشک‌های خود موفق شد پروژه ارسال انسان به فضا را عملی کند. چینی‌ها همچنین قصد دارند نخستین کاوشگر خود را در سال 2018 میلادی به سمت تاریک ماه ارسال کنند.

هنوز جزئیات زیادی از برنامه چین برای ارسال انسان به ماه اعلام نشده است

یانگ لی وی (Yang Liwei)، معاون مدیر کل آژانس فضایی سرنشین دار چین و اولین مرد چینی که به فضا رفت در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی شین هوا چین اعلام کرد که برای گرفتن تایید رسمی و تامین بودجه به منظور انجام ماموریت سرنشین دار به ماه، راه زیادی باقی نمانده است. وی در این مصاحبه به جزئیات دیگری از این ماموریت اشاره نکرد اما آنچه که قطعی به نظر می‌رسد، آماده شدن برای چنین سفری، چند سال به طول خواهد انجامید.

آژانس فضایی چین از سال 1961 میلادی با پرتاب موشک به فضا، برنامه فضایی خود را آغاز کرده و با ساخت ماهواره با کمک شوروی سابق، گسترش پیدا کرد. در سال 1970 میلادی، چین به پنجمین کشوری تبدیل شد که ماهواره ساخت خود را به فضا ارسال کرد. پس از آن، چینی‌ها برنامه ارسال انسان به فضا را در دستور کار خود قرار دادند و سرانجام در سال 2003 موفق شدند تا پس از شوروی و آمریکا، انسان را به فضا بفرستد.

آژانس فضایی چین همچنین از آمادگی برای همکاری در ایستگاه فضایی جهانی خبر داد اما این پیشنهاد با مخالفت آمریکا روبرو شد. به همین دلیل، اکنون این کشور شرق آسیایی برنامه ساخت ایستگاه فضایی مخصوص خود را در دستور کار قرار داده است.

1396-04-02

دیدگاهتان را بنویسید