آیا اپلیکیشن تلگرام مسدود خواهد شد؟ فرصت 1 ساله برای انتقال سرور پیام‌رسان‌ها به داخل ایران

اپلیکیشن تلگرام

آیا اپلیکیشن تلگرام مسدود خواهد شد؟ فرصت 1 ساله برای انتقال سرور پیام‌رسان‌ها به داخل ایران

اپلیکیشن تلگرام با بیش از 20 میلیون مخاطب محبوب‌ترین پیام‌رسان حال حاضر در بین کاربران ایرانی است. شورای عالی فضای مجازی ایران هشتم خرداد ماه تشکیل جلسه داد و طی آن به‌تمامی اپلیکیشن‌های پیام رسان فرصتی یک ساله داد تا سرورهای حاوی اطلاعات کاربران ایرانی خود را به داخل ایران منتقل کنند.

شرایط اینترنت ایران با بسیاری از جوامع به‌ظاهر متمدن متفاوت است. چند سالی است که ارگان‌های دولتی نظارت ویژه‌ای را به فضای مجازی دارند و همواره قصد دارند با تصمیماتی جدی جلوی بسیاری از افراد سودجو و به‌خصوص استفاده کنندگان غیرقانونی را بگیرند. در همین راستا به نظر می‌رسد که ایران قصد دارد توجه بیشتری را به اپلیکیشن‌های پیام رسان محبوب در این کشور کند.

هشت خرداد ماه 1395 شورای عالی فضای مجازی ایران جلسه‌ای را با موضوع نگاه تازه به اپلیکیشن‌های پیام رسان محبوب در ایران تشکیل داد و طی آن مقرر شد تمامی این دست اپلیکیشن‌ها نظیر تلگرام، یک سال فرصت خواهند داشت تا سرورهای حاوی اطلاعات کاربران ایرانی خود را به داخل کشور ایران بیاورند.

اپلیکیشن تلگرام در آستانه مسدود شدن؟

هرچند که به‌صورت مستقیم اشاره‌ای به هیچ اپلیکیشنی نشد؛ اما به جهت آن‌که اپلیکیشن تلگرام در حال حاضر میزبان 20 میلیون کاربر ایرانی است، مهم‌ترین بخش حکم این جلسه را در برمی‌گیرد.

تا پیش از این فیسبوک، توییتر و چندی دیگر از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان در ایران غیرقابل دسترس بودند. باید دید که آیا سرورهای حاوی اطلاعات کاربران ایرانی اپلیکیشن تلگرام در ایران احداث خواهد شد تا از مسدود شدن آن جلوگیری شود یا خیر!

← نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید