آیا تلگرام فیلتر شده است؟

پیام رسان تلگرام

امکان اتصال و دسترسی به تلگرام از ساعاتی پیش در ایران با مشکلاتی روبه رو شده است که با توجه به اظهارات مسوولان ایران طی روزهای گذشته، کاربران این شبکه پیام رسان محبوب حتی با فیلترشکن نیز قادر به استفاده از آن نیستند.
از ساعات اولیه بامداد روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه، شبکه پیام رسان تلگرام از دسترس کاربران خارج شده است. این قطعی به نحوی است که کاربران حتی با فیلترشکن نیز قادر به  اتصال و استفاده از آن نیستند.
البته مسوولان در ایران به صورت رسمی و در روز مشخصی اطلاعی از فیلتر شدن این شبکه پیام رسان منتشر نکرده بودند اما ظاهرا طی اخبار گذشته از برخی مسوولان روند فیلتر تلگرام در اردیبهشت ماه به حقیقت پیوسته است.
گفتنی است برخی منابع این اختلال را به فیلتر شدن تلگرام مربوط نمی دانند. زیرا ظاهرا پاول دروف، مدیر و موسس تلگرام، در پست توییتی خود در توییتر به این اختلال واکنش نشان داده و علت قطعی این سرویس را با وجود شایعات توضیح داده است که صحت فیلتر شدن تلگرام را رد می کند.
پاول دروف گفته است: علت اختلال و قطعی تلگرام مشکل یکی از سرورها است. وی ضمن عذرخواهی از کاربران تلگرام اعلام کرده است که در ساعات آینده این مشکل رفع خواهد شد.

پیام پاول دروف در توییتر
پاول دروف در توییت خود به برخی اشکالات سروری در مرکز که در قاره اروپا واقع است اشاره کرده و در پیام او مشخصا به مشکلی که در ایران پیش آمده اشاره ای نکرده است. پاول دروف بالا رفتن دما در برخی از سرور های تلگرام را باعث بروز این مشکلات دانسته است.
در کل اگر این اختلال از سمت مدیریت سرورهای تلگرام باشد، قطعا در ساعات آینده برطرف خواهد شد و کاربران مجددا می توانند از این پیام رسان استفاده کنند. اما اگر موضوع فیلتر شدن تلگرام در میان باشد، اختمال بازگشت به شرایط قبل بسیار کم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید