آیا نسل آینده اپل واچ به یک بند هوشمند مجهز خواهد بود؟

نسل آینده اپل واچ

آیا نسل آینده اپل واچ به یک بند هوشمند مجهز خواهد بود؟

اخیرا دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO)، اطلاعاتی از پتنت جدید شرکت اپل را همراه با تصویری منتشر کرده که به‌نظر برای گجت های پوشیدنی طراحی شده و می‌تواند سیر ساخت این محصولات را تا حد زیادی تغییر دهد. از آنجایی که همراه با این پتنت به عبارت “مکانیزم اتصال بند با پاسخ لمسی” اشاره شده، این احتمال وجود دارد که اهالی کوپرتینو، برخی از امکانات و تکنولوژی های خود را در بند گجت های پوشیدنی همچون نسل آینده اپل واچ قرار دهند.

تصور کنید برخی از قابلیت‌های اصلی گجت ها به بندهای آنها منتقل شود یا حتی با هوشمند شدن بندها، امکانات جدیدی به گجت ها اضافه شود. در این صورت علاوه بر کاهش اندازه خود گجت، محصولات آینده می‌توانند با ظاهری متفاوت از گذشته و همراه با تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری تولید شوند.

بنابر مثالی که همراه با اسناد USPTO ذکر شده، این امکان وجود دارد که بند گجت مورد نظر همزمان با ثابت ماندن دستگاه، در جای خود حرکت کند. البته اینکه بند یک گجت به چه منظوری باید حرکت کند، هنوز مشخص نشده و شاید بتوان آن را نتیجه تعامل با یک دستگاه پیشرفته لمسی در سگک این بند هوشمند دانست. به هر شکل عملکرد سیستم جدیدی که اپل طراحی کرده بسیار جالب خواهد بود و حتی می‌تواند روند ساخت بسیاری از محصولات آینده را تغییر دهد.

نسل آینده اپل واچ

احتمال باریک شدن نسل آینده اپل واچ با استفاده از بندهای هوشمند

هنوز معلوم نشده که از این بند هوشمند در نسل آینده اپل واچ استفاده خواهد شد یا نه، اما به‌نظر معرفی محصولی از سوی اپل با این طراحی، دور از انتظار نبوده و احتمالا در آینده نزدیک پیش روی علاقه‌مندان قرار بگیرد. جالب است بدانید که داخل بند تمامی ساعت های هوشمند اپل، پورتی مخصوص برای ارسال اطلاعات قرار داده شده است. هرچند از این پورت‌های 6 پین بیشتر برای عیب‌شناسی دستگاه یا اتصال آن به ستون‌های مخصوص در فروشگاه‌های اپل استفاده می‌شود و شاید حتی بسیاری از کاربران از وجود آن بی‌خبر باشند. اما باید بدانید به کمک این پورت، امکان اتصال ساعت هوشمند اپل به دیگر دستگاه‌ها وجود دارد. به همین جهت، طراحی چنین بند هوشمندی دور از انتظار نیست.

نسل بعدی بند ساعت های هوشمند همراه با سخت افزار داخلی، نقش بسزایی در کوچک شدن گجت های مختلف داشته و حتی می‌توانند تجربه کاربران در استفاده از این محصولات را دگرگون سازند. هرچند، چنین بندی می‌تواند پایان تولید بندهای ارزان قیمت شرکت‌های شخص ثالث باشد.

1395-10-02

دیدگاهتان را بنویسید