آیکونی که طراحی نسل جدید آیپد پرو را پیش از معرفی رسمی لو داد!

نسل جدید آیپد پرو

آیکونی که طراحی نسل جدید آیپد پرو را پیش از معرفی رسمی لو داد!

با رویت شدن یک آیکون تازه در iOS، طراحی نسل جدید آیپد پرو اپل فاش شده است. در ادامه نگاهی پیش از موعد خواهیم داشت به ویژگی‌های ظاهری تبلتی که انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر به طور رسمی معرفی شود.

اواسط تابستان گذشته بود که وجود یک آیکون در نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS 12، به برخی شایعات پیرامون نسل جدید آیپد پرو دامن زد. این آیکون، یک آیپد پرو را با حاشیه‌ بسیار باریک و بدون دکمه هوم نشان می‌داد. به تازگی دست‌اندرکاران وب‌سایت 9to5Mac آیکون دیگری را در آی او اس یافته‌اند که تصویر واضح‌تری از آیپد پرو 2018 ارائه می‌دهد.

بر این اساس، نسل جدید آیپد پرو دارای نمایشگر کم حاشیه و گوشه‌های مدور خواهد بود؛ ضمن اینکه بریدگی ناچ و دکمه هوم در آن جایی نخواهند داشت. البته آن‌طور که در این سایت نقل شده، به نظر نمی‌رسد این نمایشگر لبه تا لبه باشد؛ اما باید در نظر داشت که احتمالا پهنای حاشیه نمایشگر در این آیکون، بیش از حد واقعی به تصویر کشیده شده است. وجود دکمه‌های کنترل صدا روی فریم کناری و دکمه‌ای برای روشن و خاموش کردن نمایشگر در لبه‌ی فوقانی دستگاه، دیگر اطلاعات قابل برداشت از آیکون مورد اشاره است.

نسل جدید آیپد پرو

در گزارش‌های پیشین که از ابتدای پاییز بر شمار آن‌ها افزوده شد، آیپدهای 2018 با نمایشگری بزرگ و مجهز به تکنولوژی Face ID توصیف شده‌اند. البته با توجه به فقدان احتمالی ناچ در آن‌ها، باید دید مهندسان اپل سنسورهای مربوط به سیستم تشخیص چهره را در کدام قسمت می‌گنجانند. گمانه‌زنی‌های دیگر، به وجود درگاه USB-C در نسل جدید آیپد پرو و همراه بودن نسخه ارتقا یافته قلم دیجیتال اپل (Apple Pencil) با آن اشاره دارند. همچنین احتمالا آیپد پرو 2018 نیز با پیروی از مدل‌های اخیر آیفون، فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود.

کمپانی اپل، برگزاری مراسمی را در شهر نیویورک به تاریخ 30 اکتبر (امشب) تدارک دیده است و انتظار می‌رود در این رویداد، شاهد رونمایی از مدل‌های جدید iPad Pro و Mac باشیم.

1397-08-08

دیدگاهتان را بنویسید