احتمال تاخیر در عرضه آیفون 8 ؛ محل قرارگیری تاچ آی دی هنوز مشخص نشده است!

تاخیر در عرضه آیفون 8

احتمال تاخیر در عرضه آیفون 8 ؛ محل قرارگیری تاچ آی دی هنوز مشخص نشده است!

بنبار جدیدترین اخبار منتشر شده، تاخیر در عرضه آیفون 8 (Apple iPhone 8) به علت نهایی نشدن طراحی بخش پشتی پرچمدار جدید اپل دور از انتظار نخواهد بود.

به نظر می‌رسد تعبیه سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی مهندسان اپل تبدیل شده و ممکن است باعث تاخیر در عرضه آیفون 8 شود. پیش از این هم یکی از تحلیل‌گران موسسه مورگان استنلی از احتمال معرفی این گوشی در سال 2018 میلادی خبر داده بود.

اخیرا یکی از کارمندان تامین‌کننده‌ای کلیدی از کره، به مواردی اشاره کرده است که به تعویق افتادن آیفون جدید را تایید می‌کند:

طراحی بخش پشتی آیفون هنوز نهایی نشده است. ما هم‌چنان منتظر تصمیم نهایی اپل پیش از ارسال قطعات هستیم.

پیاده‌سازی این فناوری در مقیاس بالا کار دشواری بوده و اپل باید سریعا نسبت به انتخاب محل قرارگیری سنسور اثر انگشت اقدام کند. در این صورت، این احتمال وجود دارد که فقط تکنولوژی Face ID به منظور تشخیص چهره کاربران مورد استفاده قرار گیرد. هرچند، این موضوع روی تامین‌کنندگان نیز تاثیر می‌گذارد:

اخیرا یکی از اعضای ارشد اپل، عرضه دو محصول جدید با پنل ال سی دی در ماه سپتامبر (شهریور) را تایید کرده است. ولی به نظر می‌رسد عرضه آیفون اولد تا نوامبر (مهر) به تعویق خواهد افتاد.

به علاوه، سامسونگ تا به امروز تعداد محدودی از پنل‌های اولد را برای آیفون 8 تولید کرده است:

این حقیقت که در حال حاضر خطوط تولید سامسونگ با ظرفیت کامل مشغول فعالیت نیستند، به تاخیر آیفون اولد اشاره دارد.

اگر این فناوری هنوز به کمال نرسیده و Face ID هم نیاز به اثبات خود داشته باشد، ممکن است اپل نیز همانند بسیاری از سازندگان دیگر، سنسور اثر انگشت را به بخش پشتی منتقل کند. در حال حاضر نیز اطلاعات بسیاری وجود دارند که این موضوع را تایید می‌کنند.

به هر صورت برای آگاهی از تصمیم نهایی اهالی کوپرتینو، باید تا شهریور منتظر باشیم.

1396-05-21

دیدگاهتان را بنویسید