استفاده از بازی GTA به عنوان پلتفرم شبیه سازی اتومبیل های خودران

شبیه سازی اتومبیل های خودران

استفاده از بازی GTA به عنوان پلتفرم شبیه سازی اتومبیل های خودران

امروزه شرکت‌های خودروسازی به استفاده از بازی های ویدیویی مانند GTA V برای شبیه سازی اتومبیل های خودران و خودروهای بدون راننده و توسعه سیستم رانندگی خودران روی آورده‌اند.

بیشتر شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان مشغول کار بر روی اتومبیل‌های خودران هستند تا آن‌ها را برای حضور گسترده در خیابان‌ها توسعه بدهند؛ اما یکی از مشکلاتی که در این راه وجود دارد، عدم کفایت تست‌های دنیای واقعی است و به همین دلیل برخی شرکت‌ها از شبیه سازها برای کمک به توسعه نرم افزارهای ایمن‌سازی خودروهای بدون راننده استفاده می‌کنند. به تازگی نیز بازی ویدیویی محبوب GTA به عنوان پلتفرم شبیه سازی اتومبیل های خودران مورد استفاده قرار گرفته است.

شبیه سازی اتومبیل های خودران

اخیرا بازی ویدیویی محبوب GTA به یک پلتفرم برای مدل‌سازی رانندگی حدود 3 میلیون مایلی تبدیل شده است. این در حالی‌ست که امکان دستیابی به چنین چیزی در دنیای واقعی به هیچ وجه وجود نداشت. یکی از مدیران Nio در این رابطه عنوان کرد که تکیه کردن بر داده‌ها و اطلاعات به دست آمده از جاده‌ها در دنیای واقعی کاربردی نیست و با شبیه سازی می‌توان همان سناریو را بارها و بارها اجرا و دوباره آن را امتحان کرد.

واقع‌گرایانه بودن بازی GTA V به شبیه سازی اتومبیل های خودران کمک می‌کند

شاید استفاده از بازی‌های رایانه‌ای به منظور پلتفرم شبیه سازی اتومبیل های خودران و موضوع مهمی که با جان انسان‌ها سر و کار دارد، کمی دیوانه‌وار به نظر برسد اما نسل فعلی بازی‌های ویدیویی از جمله بازی GTA V به واقع‌گرایی معروف هستند؛ حتی بسیاری از رویدادهای غیر معمول در دنیای واقعی مانند عبور عابران پیاده از خیابان در زمانی که نباید از آن عبور کنند نیز در این بازی به خوبی شبیه‌سازی شده است و این مسئله می‌تواند مورد خوبی برای آزمایش اتومبیل‌ های خودران باشد.

شبیه سازی اتومبیل های خودران

262 وسیله نقلیه، بیش از هزار عابر پیاده و حیوانات غیر قابل پیش‌بینی، 14 نوع شرایط آب و هوایی، پل‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی و تونل‌های بی‌شماری در بازی GTA V حضور دارند که همگی می‌توانند کمک بسیاری به توسعه اتومبیل های خودران کنند.

1396-02-05

دیدگاهتان را بنویسید