ایران از نظر دسترسی به اینترنت چه جایگاهی در جهان دارد؟

دسترسی به اینترنت

ایران از نظر دسترسی به اینترنت چه جایگاهی در جهان دارد؟

به تازگی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) جدیدترین گزارش خود را منتشر کرد که بر اساس آن رتبه‌بندی کشورهای جهان از نظر سطح دسترسی به اینترنت مشخص شده است و ایران نیز همچنان در جایگاه نامطلوبی به سر می‌برد.

به نقل از شرکت مخابرات ایران، اتحادیه بین‌المللی مخابرات در جدیدترین گزارش خود، سطح دسترسی به اینترنت را در کشورهای مختلف جهان با توجه به جمعیت کشورها بررسی کرده است. بر اساس آمار به دست آمده، ایران در رتبه 103 جهان قرار گرفته و همچنان وضعیت مطلوبی از این نظر ندارد.

دسترسی به اینترنت

طبق گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، ایسلند بیشترین سطح دسترسی به اینترنت را در میان کشورهای جهان دارد و 98.2 درصد جمعیت این کشور اروپایی از اینترنت استفاده می‌کنند. کشورهای لوکزامبورگ با 97.33 درصد، آندورا با 96.91 درصد و نروژ با 96.81 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

دسترسی به اینترنت در میان 34 میلیون نفر از مردم ایران

در کشور ما نیز بیش از 34 میلیون نفر از جمعیت ایران به اینترنت دسترسی دارند و ایران با 44.08 درصد ضریب نفوذ اینترنت در رتبه صد و سوم جهان جای گرفته است. طبق گزارش منتشر شده، 80 درصد مردم اروپا، 65 درصد مردم آمریکای شمالی، 60 درصد مردم آمریکای جنوبی، 42 درصد مردم آسیا و 25 درصد مردم آفریقا از اینترنت استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که دسترسی به اینترنت در کشورهای کوچک پیشرفته با جمعیت اندک، بسیار بیشتر از کشورهای بزرگ جهان است که این امر به دلیل جمعیت کم این کشورها امری طبیعی به شمار می‌رود. همچنین کشورهای اریتره، سومالی و نیجر، تنها کشورهای آنلاین در قاره آفریقا هستند.

1396-03-09

دیدگاهتان را بنویسید