ایلان ماسک قصد دارد تا سولار سیتی را تصاحب کند

سولار سیتی

ایلان ماسک قصد دارد تا سولار سیتی را تصاحب کند

خرید سولار سیتی توسط ایلان ماسک خبرساز شد. کمپانی‌های تسلا موتورز و سولار سیتی (SolarCity) همیشه رابطه‌ی تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند. بر اساس گفته‌های وال استریت ژورنال، ایلان ماسک در هر دو کمپانی بر روی صندلی ریاست هئیت مدیره تکیه زده و کمپانی سولار سیتی توسط دو تن از عموزادگان ایلان تاسیس شده است. چنین رابطه‌ی نزدیکی برای برخی افراد این برداشت را به همراه داشته که ایلان ماسک، مرد اول تکنولوژی جهان حالِ حاضر مالک این کمپانی است؛ اما او اکنون می‌خواهد تا این دو کمپانی را در زیر یک سقف جمع کند.

آنها در حال حاضر در مورد ایستگاه‌های شارژ و تامین انرژی مورد نیاز منازل خارج از شبکه سراسری با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ اما تسلا برای رسیدن به یک کمپانی بزرگ انرژی قصد دارد تا سولار سیتی را به مایملک خود پیوند زده و دسترسی به بزرگ‌ترین منبع انرژی پایدار جهان، خورشید، را در دسترس همگان قرار دهد. به‌زودی افراد قادر خواهند بود برای خرید پانل‌های خورشیدی، باتری‌های خانگی و خرید ماشین‌های الکتریکی به یکجا مراجعه کرده و همه آنچه را که نیاز دارند، در یک مکان بیابند (با این وجود احتمالا ایلان ماسک قصد دارد تا هایپر مارکتی از انرژی را راه‌اندازی کند).

سولار سیتی با مبلغی بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار به تسلا موتورز واگذار خواهد شد

تسلا معتقد است، ارتباط برقرار کردن بین پنل‌های خورشیدی، باتری‌های Powerwall – باتری‌های لیتیوم یونی قابل شارژی است که برای استفاده در منازل طراحی شده است – و ماشین‌های الکتریکی مدل S، 3 و ایکس به معنای ارائه راه‌های کارآمد بیشتر برای مشتریان و استفاده از انرژی به‌صورت یکپارچه و در راستای یکدیگر است.

ایلان ماسک در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت؛ تمامی سهام خریداری شده ارزشی بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار دارد. او همچنین تاکید کرد که برنامه‌های کمپانی تحت مسئولیت وی تنها به ساخت مدل 3 یا تکمیل پروژه Gigafactory محدود نمی‌شود. گیگافکتوری یک کارخانه‌ی باتری‌های لیتیوم یونی در دست احداث است.

ایلان ماسک می‌گوید: “ما تنها یک کمپانی تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی نیستیم” با گفتن این جمله او به مسائل بزرگ‌تری اشاره کرده و امیدوار است تا بتواند از انرژی‌های پایدار برای رفع معضلات بشری استفاده بیشتری نماید.

انجام این معامله به تصویب سهامداران و تصمیم هئیت مدیره‌ی هر دو کمپانی موکول شده است؛ اما با توجه به وجود ایلان ماسک در راس هرم هر دو شرکت می‌توان از هم‌اکنون به او و اعضای سولار سیتی تبریک گفت.

دیدگاهتان را بنویسید