این اولین باری نیست که سامسونگ مجبور به تعویض و جمع آوری محصولی از بازار می‌شود

مشکل باتری گلکسی نوت 7

این اولین باری نیست که سامسونگ مجبور به تعویض و جمع آوری محصولی از بازار می‌شود

بدون شک انتشار خبر بازگردانی گوشی های هوشمند گلکسی نوت 7 توسط سامسونگ، برای این شرکت بسیار سخت بوده چرا که این محصول فروش بسیار خوبی را تا این لحظه برای سامسونگ داشته است. پیش از این و از ابتدای سال جاری نیز سامسونگ با عرضه کردن گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج، محبوبیت خود را بیش از پیش افزایش داده بود. پرچم‌داران جدید این شرکت با داشتن ویژگی‌های بسیار خوبی همچون پشتیبانی از درگاه کارت حافظه، ضد غبار و ضد آب بودن، محبوبیت بسیار بالاتری نسبت به محصولات نسل قبل پیدا کرده بودند. اما مشکل باتری گلکسی نوت 7 و فراخوانی آنها برای سامسونگ، بسیار ناراحت کننده بوده است.

مشکل باتری گلکسی نوت 7 و فراخوانی آن، اولین بار نیست که برای سامسونگ اتفاق می‌افتد!

گلکسی نوت 7 را می‌توانیم بهترین محصول در این سری بدانیم چرا که سامسونگ تا جایی که توانسته، این دستگاه را به آخرین تکنولوژی ها همچون اسکنر عنبیه چشم و قابلیت ضد آب بودن مجهز کرده بود. علاوه بر این سامسونگ با عرضه این فبلت توانسته بود سهم فروش خود در بازار گوشی های هوشمند را نیز افزایش دهد تا اینکه خبر مربوط به منفجر شدن دو دستگاه گلکسی نوت 7 به هنگام شارژ شدن، تمام معادلات مدیران این شرکت را به هم ریخت.

با اینکه سامسونگ موفق شد تا در مدت زمان کوتاهی، تمامی دستگاه‌های گلکسی نوت 7 را جمع آوری نموده و در همکاری با شرکت‌ های مخابراتی، پیشنهادهای ویژه ای را برای کاربران در نظر بگیرد، از طرف کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی به علت رسمی نکردن این بازگردانی، مورد انتقاد قرار گرفته است. انجام ندادن این کار باعث شده تا برخی از سازمان‌های دولتی نیز درگیر این موضوع شده و در نهایت فروش گلکسی نوت 7 را غیر قانونی تلقی کنند. هر چند، این کمپانی کره ای خود تصمیم گرفته که فروش این دستگاه را متوقف سازد.

اما جالب است بدانید که این اولین بار نیست که سامسونگ با چنین مشکلی مواجه بوده و پیش از این نیز در سال 1994، چه به صورت رسمی و چه غیر رسمی، گوشی های خود را که در سیستم وایرلس مشکل داشتند، جمع آوری نموده است. در آن سال، 11.8 درصد از دستگاه‌های تولید شده توسط این شرکت معیوب بودند و 150 هزار دستگاه نیز به صورت کامل به خط تولید بازگردانده شد. همچنین سامسونگ به خاطر نشان دادن حسن نیتش، پیش روی 2000 تن از کارکنان خود، این دستگاه‌ها را از بین برد.

به هر حال محکوم کردن سامسونگ برای عدم اعلام رسمی مشکل باتری گلکسی نوت 7 با اینکه پیش از این نیز این شرکت برای حفظ کردن اعتبار خود در سال 1994 چنین کاری را انجام داده بود و هم اکنون نیز نزدیک به 1 میلیارد دلار هزینه کرده است، نمی‌تواند چندان منصفانه باشد.

1395-06-16

دیدگاهتان را بنویسید