بلک بری 18 سال پیش نخستین دستگاه خود را معرفی کرد

بلک بری (BlackBerry)

بلک بری 18 سال پیش نخستین دستگاه خود را معرفی کرد

همین چند روز پیش بود که کمپانی اپل دهمین سالگرد عرضه نخستین گوشی آیفون خودش را جشن گرفت. چند روز بعد، یعنی 19 ژانویه نوبت به برگزاری یک جشن قدیمی از یکی دیگر از کمپانی های مطرح حوزه تکنولوژی، شرکت کانادایی بلک بری (BlackBerry) است تا هجدهمین سالگرد راه اندازی نخستین دستگاهشان را جشن بگیرند.

19 ژانویه سال 1999 میلادی بود که یک شرکت نسبتا ناشناخته به نام “Research in Motion” نام بلک بری را برای خط تولید دستگاه خود انتخاب کرد؛ یک دستگاه ایمیل پیشرفته بی سیم برای کاربران حرفه‌ای موبایل.

نخستین محصول این کمپانی کانادایی “BlackBerry Handheld” نام داشت که ترکیبی از قابلیت های صفحه بندی همراه با ایمیل بود. بعدها این دیوایس به نام بلک بری 850 (BlackBerry 850) شناخته شد. به لطف این دستگاه شما یک موبایل همراه مجهز به نمایشگر ال سی دی، پردازنده 32 بیتی Intel 386، فلش مموری 2 مگابایتی اینتل، یک مودم وایرلس، تکنولوژی رمزگذاری Triple-DES، یک کیبورد تمام QWERTY و شارژ رسانی از طریق یک باتری AA را در اختیار داشتید.

بلک بری (BlackBerry)

BlackBerry 850 – نخستین دستگاه بلک بری

انقلاب نمایشگر لمسی، پس از مدت کوتاهی به کمپانی بلک بری نیز نفوذ کرد

پس از عرضه این محصول، خیلی زود هر کسی به دنبال خرید یکی از این دستگاه های بلک بری بود. از این طریق مدیران شرکت ها می‌توانستند حتی در حالی که خارج از دفتر کار هستند هم با محل کار خود در ارتباط باشند. بلک بری خود را در راه تبدیل شدن به بزرگترین شرکت سازنده گوشی های هوشمند دید و این جایگاه را تا نهم ژانویه 2007، زمانی که اپل از گوشی آیفون رونمایی کرد حفظ کرده بود. در نهایت، انقلاب نمایشگر لمسی این کمپانی کانادایی را غرق خود کرد و آن‌ها از ماه آینده میلادی، نن گوشی طراحی شده خود را به نام بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury) روانه بازار خواهند کردند.

ماهیت استفاده بی وقفه از ایمیل، دستگاه قدرتمند کارآمد و پوشیدنی را می‌طلبد که بتواند بصورت مداوم به شبکه های بی سیم متصل شود، در حالی که مزاحم کار کاربرانش نباشد. علاوه بر این ماهیت محرمانه شرکت ها، خواستار تکنیک های رمزنگاری شده پیچیده ای است که نیاز به قدرت پردازش قابل توجهی در فناوری ریز پردازنده و حافظه فلش جاسازی شده این دستگاه دارد. ریزپردازنده جاسازی شده اینتل و فلش مموری، یک پایه قدرتمند و قابل اطمینان امکان پاسخگویی به این اهداف طراحی را مهیا می‌سازد – جیم بالسیلی مدیرعامل شرکت Research in Motion

1395-11-01

دیدگاهتان را بنویسید