بهبود کیفیت خودروهای چینی از نگاه یک موسسه آمریکایی

Jac S5
Jac S5

بهبود کیفیت خودروهای چینی از نگاه یک موسسه آمریکایی

کیفیت خودروهای چینی طبق تحقیقات موسسه آمریکایی جی-دی پاور درسال های اخیر افزایش چشم گیری داشته و صنعت خودرو سازی این کشور رو به رشد است.

بررسی شاخص های کیفیت و تکنولوژی در محصولات صنعتی همواره در بین خریداران و کارشناسان یک موضوع مهم و چالش انگیز است، کدام محصول دارای کیفیت و امنیت بهتری است، در بین مدل ها و برندهای مختلف بازار کدام یک بهترین است، البته تمام این سوالات در بررسی های علمی که توسط موسسات مختلف مانند انکپ، کانسیومر ریپورتز و جی-دی پاور به خریداران و کارشناسان خودرو پاسخ داده شده .

یکی از این موسسات جی-دی پاور است که در زمینه صنایع خودرو فعالیت می کند و دفاتری نیز در شهرها و کشورهای مختلف مانند آمریکا، بانکوک، پکن، شانگهای، توکیو و کوالالامپور داشته و علاوه بر بازار خودرو های تایلند، استرالیا، ژاپن و هندوستان روی بازار کشور چین به عنوان بزرگترین بازار خودرو در جهان تمرکز بسیار بالایی دارد .

چینی‌ها که تا اواخر قرن بیستم فقط کار مونتاژ برندهای شرق آسیا و نیز تولید خودروهای بی کیفیت را انجام می دادند، با یک جهش بزرگ و افزایش همکاری با برندهای مطرح جهانی امروز به یکی از تولید کنندگان بزرگ خودرو در جهان مبدل شده و کیفیت خودروهای چینی رو به افزایش است. امروز بیش از ده برند مطرح مانند لیفان، چانگان، گریت وال، چری، جک و برلیانس در صنعت خودرو سازی چین تولید شده و توسعه پیدا کرده اند . در حال حاضر برند دانگ فنگ و گروه پژو ، سایک و جنرال موتورز، جیلی و ولوو، بایک و تویوتا و همچنین فاو با شرکت  فولکس واگن آلمان در حال تولید محصولات مشترک هستند؛ اما در این میان عمر کوتاه صنعت خودرو سازی چین موجب شده تا این کشور با تولید سالانه 28 میلیون خودرو صادراتی کمتر از 500 هزار دستگاه داشته باشد و این امر نشان دهنده کیفیت و استاندارد پایین تر خودروهای چینی به نسبت خودرو سازان مطرح آسیایی، اروپایی و آمریکایی است ،چینی‌ها به جای نا امیدی با یک ابتکار و وارد کردن خط تولید برندهای مطرح جهانی مرسدس بنز، هیوندای، تویوتا، بیوک و هوندا از صنعت خودرو سازی جهانی به خوبی استفاده کرده اند .

کیفیت خودروهای چینی رو به افزایش است

دیگر نکته مهم در خصوص بازار بسیار بزرگ خودرو های لوکس در کشور چین است که از ایالات متحده هم بیشتر است؛ در سال 2016 شرکت جی-دی پاور طی یک پژوهش اعتماد چینی‌ها به برندهای مختلف این کشور را بررسی کرد که برندهای پورشه، لکسوس، آئودی، لندرور و اینفینیتی رتبه های 1 تا 5 بیشترین رضایت‌مندی را کسب کردند. نتایج بررسی های این موسسه در بازار خودروهای چینی بسیار در خور توجه بود به صورتی که بعد از برند مینی شرکت های بایک، فاو، دانگ فنگ، چانگان و لاکسگان در رتبه های برتر قرار گرفتند و محصولات شرکت های وولینگ، سایک، ام جی و گک بعد از جیپ و اشکودا در پایین ترین رده های جدول قرار گرفتند. در گزارشات سال 2015 این شرکت در بازار کراس اوور، برندهای چری ایکس 33 و گریت وال ام 4 در رده های بالای کیفیت قرار گرفتند .

با جمع بندی این آمار می توان به این نتیجه رسید که کیفیت خودروهای چینی طی سال های اخبر بهبود چشمگیری داشته است.

1396-02-11

دیدگاهتان را بنویسید